Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kundeservice er nødvendig i netbutikken

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 20 February 2014 kl. 14:59 af: Freja Thorbech

Mange danskere søger råd hos netbutikken, når de handler online.

Kunderne henvender sig stadig i butikken, selvom de handler på nettet.

Hver sjette kunde kontakter netbutikkerne før, under eller efter et køb, viser tal fra Dansk E-handelsanalyse for januar.

- Det er et overraskende stort antal kunder, der har behov for at få vejledning, og derfor bliver din kundeservice alfaomega og en vigtig konkurrenceparameter, siger Annette Falberg, adm. direktør i Forening for Dansk Internethandel (FDIH), i en udtalelse.

Når kunderne kontakter netbutikken før købet drejer det sig som regel om yderligere produktinfo, lagerstatus eller hjælp til at afgive ordre. Kontakten efter køb, men før varen er modtaget, går ofte ud på, at kunderne vil have bekræftelse på modtagelse af ordre, ændret ordreoplysninger, have en leveringsstatus eller annullere en ordre. Når varen først er modtaget drejer henvendelserne ofte om forkert indhold, en defekt vare eller spørgsmål vedrørende returnering.

Især mænd henvender sig

Det er især mændene, der henvender sig. Hver femte mand henvender sig i netbutikken i forbindelse med et køb, mens det samme kun gør sig gældende for godt hver syvende kvinde.

Det er især inden for varekategorierne sports- og fritidsudstyr, auto-, både- og cykeludstyr samt it, tele og foto, at kunderne henvender sig.

- Netbutikken skal selvfølgelig vurdere, om den informerer godt nok om varen, levering og handelsbetingelser, ligesom den skal være til at få fat i med tydelige telefonnumre og mailadresser, og den skal kunne give hurtigt svar, siger Annette Falberg.

Det ser dog ud til, at netbutikkerne har styr på kundeservicen. 93 procent af de adspurgte i analysen angiver i hvert fald, at de har været tilfredse med deres seneste handel på nettet.

LÆS OGSÅ: Har du styr på kundeservicen?



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD