Kunderne har et yndlingsværktøj i søgningen efter nye netbutikker
Når kunderne finder nye butikker på nettet, er det sjældent på grund af anbefalinger eller reklamer, viser opgørelse.
En anbefaling fra vennerne eller reklamer på nettet sender kun i begrænset omfang forbrugerne i favnen på nye netbutikker.
Det viser en opgørelse fra Dansk Erhverv.
På spørgsmålet om, hvordan forbrugerne finder frem til nye butikker på nettet, svarer 44 procent, at det er sket gennem en søgemaskine.
Anbefalinger fra omgangskredsen og reklamer på nettet bliver kun angivet som svar af henholdsvis 12 procent og 8 procent.
- Det kommer næppe som et stort chok for de fleste netbutikker, hvilket også kan ses i vores medlemsundersøgelse, der viser hvilke marketingkanaler, netbutikker vil bruge i 2023. Her står både Google Adwords og SEO generelt meget højt oppe på netbutikkernes prioriteringsliste, skriver Dansk Erhverv i en kommentar til undersøgelsen.
Sociale medier er den næstmest brugte vej til nye netbutikker. Den bliver brugt af 15 procent
LÆS OGSÅ: Væksten bremser op i den mest brugte netbutik herhjemme
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
En større millionhandel trimmer ejerkredsen hos dansk netbutik
Kuldsejlet netbutik taber millioner i det sidste årsregnskab
Solidt dansk aftryk på liste over årets mest benyttede netbutikker
Flertal blandt netbutikkerne forventer at fordoble antallet af pakker
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops