Konkurrenter trækker på skuldrene over Dagrofas seneste påfund
Dagrofas beslutning om at forhandle løbende med leverandørerne har fået en afmålt modtagelse hos konkurrenterne.
Da Dagrofa i sidste uge annoncerede, at man fremover ville gå væk fra de årlige aftaler med leverandører og i stedet satse på at forhandle løbende, blev det kaldt et helt ny ting for branchen.
Men konkurrenterne på dagligvaremarkedet har svært ved at se det banebrydende i idéen, skriver Børsen.
Hos Coop giver udmeldingen fra Dagrofa ikke anledning til ændringer, og det samme gælder for Rema 1000.
- Vi skal ikke justere den model, vi arbejder med. Vi tager udgangspunkt i den enkelte leverandør og dens situation, og vi samarbejder på den bedste måde derfra, siger kommunikationschef Jonas Schrøder til Børsen.
- Det har vi altid gjort, og det gør vi fremadrettet. Vi har løbende dialog og udviklingssamtaler med leverandørerne. Meget af det er koncentreret i efteråret, men det er, fordi vi godt kan overskue det, siger han.
Løbende fohandlinger
I stedet for at sidde én gang om året og forhandle om faktorer, der med al sandsynlighed ændrer sig i løbet af året, skal Dagrofa i stedet forhandle løbende med producenter og leverandører.
Formålet med den nye samarbejdsform er at skabe større værdi for kunderne, forklarer kategoridirektør i Dagrofa, Michael Christensen.
- Verden, markedet og forbrugerne befinder sig et markant andet sted end for bare to år siden, og ændringerne går hurtigere nu end tidligere, siger han i en pressemeddelelse.
- Det skal vi som branche tilpasse os til. Vi skal være bedre, sætte ambitionen om at skabe et bedre ”Maddanmark” højere og agere hurtigere. Det vil vi og leverandørerne gøre sammen i et tæt, tillidsfuldt og fremadskuende samarbejde, siger Michael Christensen.
LÆS OGSÅ: Pristjek: I dette supermarked på nettet er mærkevarerne billigst
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Franchisemodel skal trække flere talenter til dagligvarekæde
Pristjek: I dette supermarked på nettet er mærkevarerne billigst
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Amerikansk investeringsfond køber 16 supermarkeder for stort beløb
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops