Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Højdepunkter 2013: De mest læste historier

Foto: Colourbox



Fredag den 3 januar 2014 kl. 06:40 af: Freja Thorbech

En dansk familiekæde i massiv udvidelse og en supermarkedskædes navneforandring. Det var nogle af de historier, der blev mest læst på detailfolk.dk i 2013.

Her kan du se de ti historier, som har været mest læst på detailfolk.dk i år.

Klik på overskriften for at læse hele artiklen:

1. Årets detailelev: ”Det er nemmere at bede om tilgivelse end at bede om lov”

Nogle gange lønner det sig at bryde reglerne. Mød årets detailelev, der bl.a. vandt prisen på en ikke helt clearet idé til mersalg.

2. Dansk familiekæde varsler massiv udvidelse

En dansk familiekæde har planer om at åbne mange nye butikker på både det danske og flere internationale markeder.

3. Sportskæde går konkurs

En dansk sportskæde er gået konkurs. Kæden er delvist ejet af fodboldklubben Aab og har bl.a. drevet flere Intersport-butikker.

4. Kundeklubber er vejen frem

Kundeklubber giver mulighed for at øge top og bundlinje, hvis man formår at udnytte dem optimalt. Se her hvordan.

5. Nyt koncept øger salget i Kvickly

Med et nyt succesfuldt koncept fik Kvickly flere kunder i butikken og øget salget i en særlig varegruppe.

6. SuperBrugsen skifter navn

I anledningen af julen tager supermarkedskæden navneforandring.

7. Iværksættersucces: Fra god idé til seks butikker på tre år

Uden optiker- eller detailerfaring kastede Søren Møller sig over at åbne en brillebutik. På tre år er det blevet til en landsdækkende kæde med seks butikker.

8. Pædofile nisser fjernes fra Coop

Et par pyntenisser i en uheldig positur har fået flere utilfredse Coop-kunder til tasterne på de sociale medier. Det får nu Coop til at fjerne nisserne.

9. Dansk modekæde lukker butikker

En dansk modekæde lukker nu samtlige fysiske butikker i den ene af sine konceptkæder og satser i stedet på online salg.

10. Detailkæmpe vender tilbage med millionkampagne

En dansk dagligvarekæmpe vender tilbage med kampagnen, som tidligere fik solgt 1,5 millioner gryder og pander.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD