Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

H&M satser på mobil webshop

Foto: detailfolk.dk



Monday den 1 October 2012 kl. 14:32 af: Dennis Clausager

Den globale tøjkæde Hennes & Mauritz investerer nu yderligere i deres onlinesatsning, blandt andet ved at styrke den mobile webshop.

Det seneste regnskab fra H&M skuffede analytikerne, der forventede større fremgang i omsætningen  end de realiserede ca. 10%. Udover at øge antallet af nyåbninger fra de planlagte 275 butikker til 300, og på denne måde øge omsætningen, vil H&M også øge salget via de digitale kanaler.

Styrker indsatsen online
H&M styrker derfor deres online tilstedeværelse på flere områder, blandt andet ved hurtigt at udvide deres webshops til flere af deres regioner end de nuværende otte.  Den helt store satsning bliver dog en mobiloptimeret udgave af den nuværende webshop, så kundeoplevelsen forbedres markant på både smartphones og tablets.

I en kommentar til regnskabet oplyser CEO Karl-Johan Persson, at "Onlinemarkedet vokser fortsat og især mobilshopping via Smartphones og Tablets vokser markant. For at imødekomme denne udvikling, lancerer vi allerede fra starten af næste år, en mobiloptimeret udgave af H&M online shoppen på vores nuværende otte onlinemarkeder".

Mere end 2600 butikker
H&M har i dag mere end 2600 butikker fordelt på 46 lande og åbnede deres første butik i Thailand i lørdags. Næste år indtager H&M et helt nyt kontinent, når de åbner en flagskibsbutik i Chile i Sydamerika.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD