Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Forlænget vinter betyder kulde i H&M's salg

Foto: detailfolk.dk



Monday den 15 April 2013 kl. 11:29 af: Puk Holm Hansen

Den lange vinter har resulteret i et noget frossent salg for H&M i marts måned.

En kold og lang vinter, der har strukket sig ind i april, har været hård ved H&M's salgsudvikling for marts måned.

- H&M gruppens totale salg i marts 2013 er faldet med fire procent sammenlignet med den samme måned sidste år. Salgsudviklingen skal ses i lyset af den til sammenligning meget stærke salgsudvikling i marts 2012, hvor det totale salg steg med 26 procent, skriver H&M i en kommentar til salgsudviklingen.

Hos H&M mener man, at årsagen til tilbagegangen er, at forårsvejret har ladet vente på sig til fordel for en længere vinter med kulde og sne.

- I marts sidste år var vejrforholdene favorable for sæsonen mens det modsatte var tilfældet i marts 2013 med usædvanligt koldt vejr og sne i mange markeder, særligt i Europa og Nordamerika. Dette har forsinket starten af sæsonen for forårskollektionerne og salget er blevet påvirket negativt. Det usædvanligt kolde vejr er også fortsat i april, primært i Europa, skriver H&M.

Det er altså ikke kun danskerne, der har lidt under det forsinkede forårsvejr.

LÆS OGÅ: H&M vil udvide sportsfokus

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD