Fokus på vindermentalitet øger medarbejdernes indsats
En forbedret medarbejderindsats kan hænge direkte sammen med virksomhedernes fokus på vindermentalitet, viser en ny undersøgelse.
Hvis virksomhederne vil have medarbejderne til at yde en bedre indsats, bør de de sætte fokus på vindermentalitet.
I hvert fald viser en ny undersøgelse fra Dansk HR, at 70 procent af de danske virksomheder fokuserer på at skabe og fastholde en vindermentalitet i organisationen.
60 procent oplever, at deres fokus på vindermentalitet har en direkte effekt på medarbejdernes indsats.
Undersøgelsen er gennemført af Dansk HR i samarbejde med interresearch.
LÆS OGSÅ: Ledere sætter stop for frynsegoder
- Selvom vi har dygtige medarbejdere, kan virksomhedernes resultater optimeres gennem vindermentalitet. Her viser undersøgelser klare resultater. Lektor Anders R. Kristensens analyser viser, at engagementet og performanceresultaterne øges, når der er udviklet klare retningslinjer for, hvordan den formelle vindermentalitet skal indarbejdes og vedligeholdes, siger Kim Staack Nielsen, der er CEO i Dansk HR.
Skal være forankret i overordnet strategi
En fokus på vindermentalitet kræver dog mere end bare en snak om emnet på chefkontorerne, mener direktøren i Dansk HR.
- Fokus på vindermentalitet skal være forankret i den overordnede strategi. Det skal være nedfældet og formaliseret, så der ikke er tvivl om, hvordan og hvorfor virksomheden ønsker at skabe en synlig og målbar vinderkultur i organisationen, siger Kim Staack Nielsen.
Dansk HR’s undersøgelse viser da også, at hele 62 procent af virksomhederne i Danmark har fokus på udvikling af lederne, så de er i stand til at forankre vindermentaliteten blandt medarbejderne.
Til gengæld svarer knap 84 procent, at de ikke har indskrevet fokus på vindermentalitet formelt i personalepolitikken.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops