Direktør melder om et boomende legetøjssalg
Kendt netbutik havde travlt med at sende legetøj ud til kunderne i julen, hvor Top-Toy forgæves kæmpede for overlevelse.
Mens kunderne svigtede konkursramte Top-Toy og gjorde julesalget til lidt af en fuser, har der været anderledes travlt andre steder.
Hos netbutikken Jollyroom, som forhandler baby- og børneudstyr, gik salget af legetøj frem med 60 procent i julen. På de travleste dage blev der sendt 40.000 pakker afsted om dagen.
Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse. hvor den administrerende direktør spår en svær fremtid for de fysiske legetøjsbutikker.
- Børne og babybranchen er relativt lille, så når store dele af forbruget på kort tid går over til e-handel, kræver det en tilsvarende reduktion af fysiske butikker, vurderer Ole Sauer.
- I fremtiden vil der stadig findes fysiske legetøjsbutikker, men ikke i samme udstrækning som i dag. Formodentlig vil cirka 150 fysiske legetøjsbutikker lukke ned i 2019, hvilket svarer til 2-3 butikker om ugen, fortsætter han.
Ifølge Jollyroom er det sandsynligt, at e-handlen kommer til at stå for 50 procent af legetøjssalget i Norden i løbet af de næste 3-5 år.
I 2017 havde Jollyroom en omsætning på 750 millioner kroner, men i 2019 forventer man at nå 2 milliarder.
LÆS OGSÅ: Konkurrent på legetøjsmarkedet - derfor fejlede Fætter BR
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops