Danske supermarkeder sætter tilbudsrekord
De danske dagligvarebutikker sætter nordisk rekord i antallet af solgte tilbudsvarer, viser nye tal.
Danskerne smider masser af tilbudsvarer i kurven, når der købes ind i det lokale supermarked.
Nye tal fra analysehuset Nielsen viser, at næsten 29 procent (opgjort i værdi) af alle varer købt i dagligvarehandlen er solgt på tilbud, skriver Huset Markedsføring.
Dermed er de danske forbrugere det folkefærd i Norden, der køber mest på tilbud. Søren Fromberg Nielsen, der er Head of Analytics hos Nielsen, siger til Huset Markedsføring, at det ikke er en faldende tendens. Det stiller ifølge ham store krav til producenter og kæders samarbejde, da forbrugerne er villige til at droppe en kæde, hvis de kan finde et bedre tilbud hos konkurrenten.
LÆS OGSÅ: Supermarkeder holder lange fødselsdage
Læs hele artiklen på Huset MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops