Danish Digital Award bøjer sig i støvet for dansk butikskæde
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Flere af de store spillere i dansk detailhandel fik ædelt metal med hjem, da priserne ved Danish Digital Award blev delt ud.
De bedste eksempler på digital markedsføring blev inden weekenden hyldet ved Danish Digital Award.
Det skriver medarrangøren Dansk Markedsføring.
Gennem coronakrisen har flere af den slags arrangementer været forvist til computerskærme, men de mindre strikse restriktioner gjorde det muligt at holde en rigtig prisuddeling i Villa Copenhagen, som ligger ved Tivoli.
Blandt dagens mange vindere var en lille gruppe fra øverste hylde i detailbranchen.
Søstrene Grene vandt guld i kategorien Digital Transformation, mens butikskæden måtte nøjes med bronze i Marketing automation og Digital Architechture. Dagligvarekoncernen Coop fik bronze i kategorien Customer Experience for deres PrimeKonto.
Endelig fik Specsavers Northern Europe - bedre kendt som Louis Nielsen i Danmark - bronze i kategorien Analytics & AI. Se alle vinderne HER.
Jury bøjer sig i støvet
Søstrene Grene blev belønnet med guld for arbejdet med at gøre virksomheden mere digtital. Projektet har haft overskriften Experiences Like No Other og har stået for en gennemgribende transformation af forretningsmodellen, systeminfrastrukturen og proscesarbejdet.
Det fremgår af Danish Digital Awards hjemmeside, hvor juryen med egne ord “bøjer sig i støvet.”
For kunderne har den mest synlige forandring helt klart været lanceringen af en dansk webshop, som havde første åbningsdag i marts 2020 - lige da coronakrisen ramte. På et år lykkedes det Søstrene Grene at rulle webshoppen ud på seks store markeder.
- Vi er ekstremt stolte over denne pris, da det er en kæmpe anerkendelse fra branchen i forhold til den digitale transformation, vi har været igennem de sidste år, skriver Rasmus Skjøtt - Chief Digital Officer - i et opslag fra Søstrene Grene på LinkedIn.
- Det har været en enorm teamindsats på tværs af hele organisationen, som kun gør denne anerkendelse endnu mere fantastisk, da alle søstre har en andel i guldet, siger Rasmus Skjøtt.
LÆS OGSÅ: Stærke butiks- og varehuschefer er i spil til en Danish Retail Award
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Feltet af nominerede til årets fødevarepriser er fundet
En af branchens ledestjerner blev E-handelsprisens store vinder
Butikschefer fra tre dagligvarekæder vinder Danish Retail Award
Landsdækkende kæde blev topscorer ved årets Detailforum Awards
Afstemning
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Wolt bejler til butikker med i nyt leveringskoncept
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende