Dagligvarekæde dropper markedsføring af usunde varer til børn
De sjove maskotter på sukker-morgenmaden og andre usunde varer forsvinder i en af landets dagligvarekæder.
Den glade løve iført kasket, som lige nu er trykt på pakker med sukkermorgenmad i dagligvarekæden Lidl, bliver sendt på pension.
I år stopper Lidl nemlig markedsføringen af usunde fødevarer rettet mod børn, mens maskotter og børnemotiver forsvinder fra 55 usunde fødevarer som kiks og morgenmad fra kædens eget sortiment inden udgangen af 2025.
Særlige højtider bliver en undtagelse, så julemanden og påskeharen kan stadig dukke op i butikkerne, når der eksempelvis skal sælges chokolade.
- Som dagligvarekæde ser vi det som vores sociale ansvar ikke at reklamere til børn for usunde fødevarer med en for høj andel af mættede fedtsyrer, sukker eller salt, siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl.
- Ved at tage et skridt i den rigtige retning og ændre i vores indkøbspolitikker, håber vi, at vi kan bidrage positivt og inspirere andre til også at tage stilling til det, siger han.
På sunde varer får de sjove figurer lov til at blive, lyder det fra indkøbsdirektøren.
Lidl Danmark råder over 139 dagligvarebutikker.
LÆS OGSÅ: Lidl-direktør om ekspansion: Har mange projekter i støbeskeen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Kriserne preller af på jysk tøjmærke i vækst
Makkerpar bider sig fast i toppen af Netto Tyskland
Konkursramt kæde åbner butikkerne igen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Alle finalisterne til E-handelsprisen er fundet
Måling: Landets butikker holder den store nedtur for døren
Tidligere Ecco-topchef skal stå i spidsen for fremadstormende brand
Ny direktør i Coop kommer direkte fra PostNord
En af Holch Povlsens satsninger åbner første fysiske butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops