Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dagligvarekæde dropper markedsføring af usunde varer til børn

Løven forsvinder snart fra æsken på morgenmad i Lidl. Foto: PR.




Thursday den 16 February 2023 kl. 10:48 af: Kristian Holgersen

De sjove maskotter på sukker-morgenmaden og andre usunde varer forsvinder i en af landets dagligvarekæder.

Den glade løve iført kasket, som lige nu er trykt på pakker med sukkermorgenmad i dagligvarekæden Lidl, bliver sendt på pension.

I år stopper Lidl nemlig markedsføringen af usunde fødevarer rettet mod børn, mens maskotter og børnemotiver forsvinder fra 55 usunde fødevarer som kiks og morgenmad fra kædens eget sortiment inden udgangen af 2025.

Særlige højtider bliver en undtagelse, så julemanden og påskeharen kan stadig dukke op i butikkerne, når der eksempelvis skal sælges chokolade.

- Som dagligvarekæde ser vi det som vores sociale ansvar ikke at reklamere til børn for usunde fødevarer med en for høj andel af mættede fedtsyrer, sukker eller salt, siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl.

- Ved at tage et skridt i den rigtige retning og ændre i vores indkøbspolitikker, håber vi, at vi kan bidrage positivt og inspirere andre til også at tage stilling til det, siger han.

På sunde varer får de sjove figurer lov til at blive, lyder det fra indkøbsdirektøren.

Lidl Danmark råder over 139 dagligvarebutikker.

LÆS OGSÅ: Lidl-direktør om ekspansion: Har mange projekter i støbeskeen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD