Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dagligvarekæde satser på discount

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 3 January 2013 kl. 08:29 af: Freja Thorbech

Den store efterspørgsel på discount får en stor dansk supermarkedskæde til at ændre 15 supermarkeder til discountbutikker.

Danskerne elsker discount, og det tager supermarkedskæden Coop nu konsekvensen af.

Den store efterspørgsel efter discount får supermarkedskæden til at konvertere 15 SuperBrugsen butikker til Fakta butikker i begyndelsen af 2013. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

- Vi må konstatere, at det både nu og i de kommende år bliver stadig vanskeligere at drive de mindre supermarkeder lige så lønsomt som discountbutikker. Til gengæld har vi stor tro på, at kunderne fortsat vil efterspørge de mellemstore og store supermarkeder i SuperBrugsen, og derfor satser vi fortsat stort på denne butikstype, siger adm. direktør i Coop Jesper Lien i en udtalelse.

Coop planlægger samtidig at lukke yderligere 5 SuperBrugsen butikker i løbet af det kommende år.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD