Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Coops store satsning halter stadig

Foto: Coop.dk



Wednesday den 13 April 2016 kl. 10:10 - Kilde: Berlingske Business

Coop har brugt 350 millioner kroner på projektet, men udviklingen går slet ikke som forventet – ekspert tvivler på projektet.

Coop Bank er tre år efter sin lancering slet ikke blevet den succes, dagligvarekoncernen Coop havde håbet på.

Således er banken langt fra de målsætninger, som lå til grund for oprettelsen af banken.

Coops formand, Lasse Bolander, der også er formand for Coop Banks bestyrelse, fortsætter dog med at skyde penge i projektet, så længe der er fremgang at spore. Og det er der, siger Allan Nørholm, der er administrerende direktør i Coop Bank, til Berlingske Business.

Coop Bank havde ved årsskiftet blot 59.000 kunder og kom ud af 2015 med et underskud på 51,4 millioner kroner. Bankens oprindelige målsætning lød på samme tidspunkt på 114.000 kunder og et underskud efter skat på 6,2 millioner kroner i 2015, skriver Berlingske Business.

LÆS OGSÅ: Coop Bank i ventet millionunderskud

- Vi holder øje med, om kurven går den rigtige vej. Og gør den dét, så har vi ro i maven. Den dag, det ikke går den rigtige vej, må der være en eller anden form for diskussion om banken, men det er slet ikke det, vi kan se for os, siger Lasse Bolander til Berlingske Business.

Coop Bank, der ikke har bankfilialer, men udbydes delvist online og delvist gennem Coops butikker, fik fra 2014 til 2015 50 procent flere kunder.

Ekspert tvivler på projektet

Mens Coop stadig tror på Coop Bank, så tvivler Lars Krull, seniorforsker med fokus på banker ved Aalborg Universitet, på Coops banksatsning.

- Det er min vurdering, at det bliver rigtigt svært at gøre Coop Bank profitabel som bank. Men hvis Coop årligt vil ofre en masse millioner på at have et loyalitetsværktøj, så lad dem om det, siger Lars Krull til Berlingske Business.

LÆS OGSÅ: Ekstra Coop bonuspoint skal lokke flere kunder i Coop Bank

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD