Byggekæde åbner et digitalt showroom
Med tiden skal digitale løsninger reducere antallet af udstillinger ude i kædens byggemarkeder. Et nyt digitalt showroom er første skridt.
Byggekæden Stark har netop lanceret et slags digitalt showroom på sin hjemmeside, som skal give kunderne et visuelt overblik over hundredvis af fliser og opsætninger.
- Indtil i dag har man kun kunne se, hvordan fliserne tager sig ud via udstillinger, og her kan man jo ikke gå ind og skifte ud i fliserne, hvis man er utilfreds med størrelsen, farven eller noget tredje, siger Jesper Thorenfeldt Nielsen i en pressemeddelelse. Han er kategori- og markedschef i Stark.
- I vores nye virtuelle showroom gør vi det nemmere og ikke mindst hurtigere at finde frem til den helt rigtige kombination, fortsætter han.
Med tiden er det planen, at Start gennem digitale løsninger som denne kan reducere antallet af udstillinger og på den gøre forretningen mere effektiv og bæredygtig, fremgår det af pressemeddelelsen.
Passer til tidens trend
Hos Stark fornemmer man desuden en klar tendens til, at kunderne vil sætte deres eget præg på deres hjem. Sociale medier som Instagram har været med til at drive udviklingen, vurderer byggekæden.
- Der er ingen tvivl om, at hvor vi før i tiden solgte fliser til rigtig mange ”type-badeværelser”, så er der i dag flere og flere, der kommer ind og vil se, hvordan det ser ud, hvis man sammensætter nogle farvede fliser eller ændrer farven på fugerne, Jesper Thorenfeldt Nielsen.
- Og så er det altså en rigtig god hjælp at kunne se resultatet visuelt, inden man går ud og laver et helt nyt badeværelse, der hurtigt løber op i 100.000 kroner, siger han.
Stark har 72 danske byggemarkeder, hvoraf 20 bliver betragtet som flagskibsbutikker.
LÆS OGSÅ: Byggekæde indfører ny mærkning: - Vi er ikke frelste
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Coop åbner et nyt kapitel i driften af ny discountkæde
Kæde siger nu fra over for chikane fra kunderne
Stor kæde af genbrugsbutikker slår salgsrekord
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Detailsalget ramte en bemærkelsesværdig bundrekord i december
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops