Butiksdød og tomme lokaler giver Bestseller en oplagt mulighed
Bestseller
- Modekoncernen har 20 mærker - herunder Jack & Jones og Vero Moda.
- Tøjet bliver solgt i omkring 2.500 butikker og gennem endnu flere eksterne forhandlere rundt om i verden.
Omsætning
2018/19: 25.817
2017/18: 24.157
2016/17: 23.402
Bruttofortjeneste
2018/19: 8.296
2017/18: 7.879
2016/17: 7.148
Årets resultat
2018/19: 2.108
2017/18: 2.107
2016/17: 1.771
De præcise nøgletal for 2019/20 er endnu ikke fremlagt.
Kilde: Bestseller A/S, Annual report for 2018/19
De svære tider under coronakrisen gør det lukrativt at åbne endnu flere nye butikker, lyder det fra Anders Holch Povlsen.
I kølvandet på udbruddet af coronavirus står rigtig mange butikslokaler lige nu tomme hen på hovedgader og i shoppingcentre over hele landet.
Det overvejer modekoncernen Bestseller at udnytte. Til Børsen siger ejer Anders Holch Povlsen, at der meget vel kan være nye butikker på vej. Prisen på leje af lokaler er simpelthen faldet så meget, at en ekspansion ligger for.
- Vi har aldrig fået så mange tilbud om godt placerede butikker på vilkår, som er helt anderledes end tidligere. Vi skal selvfølgelig være påpasselige, siger Anders Holch Povlsen til avisen og fortsætter:
- Men vi ser i det nuværende marked gode muligheder for at komme ind på attraktive lokationer til priser, der gør, at vi kan lave en god forretning. Det bliver svært ikke at benytte sig af de muligheder.
Rekordmange tomme butikker
At markedet lige nu er presset i bund ses tydeligt i den seneste opgørelse fra portalen Ejendomstorvet.dk, hvor udbuddet af butikslokaler lå på et rekordhøjt niveau.
Ved indgangen til årets tredje kvartal lå udbuddet på 6,8 procent. Selvom udviklingen giver anledning til bekymring, så åbner det også op for nye muligheder, som man eksempelvis ser det med Bestseller.
- Ved starten af coronakrisen så vi, at udlejere var tilbageholdne med at sende opsagte butikslokaler ud på markedet - ligesom vi så på boligmarkedet, at mange boligejere med salgstanker var afventende, sagde Ole Hækkerup, adm. direktør i Dansk Ejendomsmæglerforening, i august.
- Den tilbageholdenhed er nu afløst af øget udbud, så markedspladsen for erhvervslokaler er blevet mere effektiv. Dermed har fx butikskæder og vordende selvstændige fået flere lokaler at vælge imellem, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Holch Povlsen fortæller om usædvanlig mager dag i Bestseller
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops