Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Brok på Facebook kan koste dig jobbet

Foto: Facebook.com



Afstemning

Hvad skal konsekvensen være, hvis en detailansat skriver - Hold kæft, hvor er jeg træt af kunderne! - på Facebook?

Ingen konsekvens: Man har ytringsfrihed
 
En uformel samtale: Man skal helst ikke skrive den slags
 
En skriftlig advarsel: Det må ikke ske igen
 
En opsigelse: Butikker kan ikke leve med den slags illoyal opførsel
 
Wednesday den 5 March 2014 kl. 10:42 - Kilde: Børsen

Det ender ofte med en fyring. Alligevel kritisere mange danskere deres arbejdsplads, chefer eller kollegaer på Facebook, viser ny undersøgelse.

Mere end hver femte virksomhed har oplevet, at ansatte kommer med kritik på sociale medier. Det viser en undersøgelse, som revisions- og konsulentvirksomheden Pricewatehousecoopers (PwC) og advokatfirmaet Danders & Moore har gennemført.

Det skriver Børsen.

22,1 procent af de adspurgte personale- og HR-chefer bekræfter, at de “har oplevet, at medarbejdere har optrådt illoyalt på de sociale medier".

Samtidig fortæller 18 procent, at medarbejderes brug af sociale medier har fået ansættelsesretlige konsekvenser som påtaler, advarsler eller decideret opsigelser.

Kun få blokerer for Facebook

Generelt oplever virksomhederne dog medarbejdernes brug af sociale medier som positiv, fortæller Jeanette Vallat, senior manager hos PwC.

”Faktisk er det kun 7 pct. af de virksomheder, vi har talt med, som har valgt helt at blokere for de sociale medier,” siger hun til Børsen.

Detailansatte brokker sig på Facebook

Tidligere har detailfolk.dk skrevet om, hvordan detailansatte afreagerer på Facebook-gruppen ’Ja! Vi har lukket og nej! Du kan ikke lige nå det!’. I skrivende stund har siden 28.768 likes, men set i lyset af, at Facebook-brok kan resultere i en fyring, bør frustrerede butiksmedarbejdere nok overveje en ekstra gang, om irritationerne skal deles på de sociale medier.

LÆS OGSÅ: Detailansatte afreagerer på Facebook

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD