Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

App samler loyalitetskort på mobilen

Foto: FidMe



Thursday den 12 December 2013 kl. 11:37 af: Freja Thorbech

Nu introduceres en app, der kan hjælpe forbrugerne med at holde styr på de mange loyalitetskort, i Danmark. Konceptet har allerede stor succes i resten af Europa.

Det er ikke altid lige nemt at huske eller holde styr på de mange kundeklubskort, man har i pungen.

Det vil app'en FidMe gøre op med. Den samler alle loyalitetskort i en enkelt app. Det gør det ikke bare nemmere for forbrugeren at holde styr på sine kort, men også butikker og detailkæder har fordel i, at de mange forskellige loyalitetsprogrammer samles et sted, mener den danske bagmand.

- De bliver tilgængelige der, hvor forbrugeren er. Din kundeklub er i personens hånd. Den er ikke i et kort, der ligger i lommen eller hjemme på køkkenbordet, siger Anders Mundelin Pedersen, der er partner i Fastlab, som snart introducerer FidMe-app’en i Danmark.

Han mener ikke, at nogen kan være tjent med, at forbrugerne ikke kan holde styr på eller glemmer de mange kort derhjemme.

- Når forbrugerne glemmer deres kort, får de ikke deres fordele, og butikker og kæder får dermed ikke den loyalitet, som de gerne vil have. Der er jo en grund til, at man laver de her programmer. Det er jo fordi, man gerne vil have, at folk husker dig og bruger dig, og hvis ikke de har kortet på sig eller bruger det, så glemmer de dig, siger Anders Mundelin Pedersen til detailfolk.dk.

Egne apps er ikke vejen frem 

Han henviser til en FidMe-undersøgelse, der viser, at folk kan håndtere at være loyale over for fire kæder eller butikker, når der er tale om fysiske kort. Når kortene digitaliseres og lægges ind i FidMe-universet, kan forbrugerne i stedet håndtere op til ti kundeklubber.

Mange kæder forsøger sig i denne tid med at udvikle egne apps til loyalitetskoncepter, men Anders Mundelin Pedersen mener ikke, at det er den rigtige vej at gå. 

- Man ender i samme mismask som med de fysiske kort. Nu skal forbrugeren bare have 100 apps på sin telefon, og det er de heller ikke interesserede i, og de vil derfor højst sandsynlig vælge nogle ud, siger han.

Anders Mundelin Pedersen understreger, at FidMe ikke er et nyt kundeklubssystem, som butikkerne skal integrere.

- Mange har jo en kundeklub og et system, der fungerer. Vi kommunikerer blot med deres nuværende system, forklarer han.

2,5 millioner downloads

FidMe bliver tilgængelig på dansk om få uger, men app'en har allerede eksisteret i flere år i andre europæiske lande med stor succes. På to år er den blevet downloadet 2,5 millioner gange.

Anders Mundelin Pedersen oplyser til detailfolk.dk, at der endnu ikke er nogle konkrete aftale på plads med danske kæder eller butikker. 

På europæisk plan har 10.500 butikker lagt deres kundeklubber og stempelkort, som FidMe også tilbyder, ind i app'en.

LÆS OGSÅ: Milliarder af opsparede loyalitetspoint går til spilde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD