Antallet af kunder vokser markant i vækstår for Rema 1000
Der har været væsentligt flere kunder ved kasserne, lyder meldingen fra Rema 1000, som nu har gjort status over et turbulent 2022.
Mens den høje inflation presser økonomien i mange danske husholdninger, så stortrives Rema 1000.
Det står klart, efter at dagligvarekæden har gjort endelig status over 2022.
Først og fremmest har langt flere kunder end normalt lagt vejen forbi butikkerne. I alt er antallet af ekspeditioner steget fra 151 millioner til 165,6 millioner, mens markedsandelen er øget med over 1 procentpoint.
Den øgede aktivitet i butikkerne slår også igennem i den samlede omsætning for hele kæden, som stiger 10,4 procent til 20,8 milliarder kroner.
- I 2022 oplevede vi hurtige og markante ændringer af forbruget. Vores selvstændige købmænd har lokal nærhed og kunne hurtigt omstille butikkerne til de nye lokale forbrugsmønstre med mere fokus på bl.a. tilbudsvarer og vores REMA 1000 varer, siger Henrik Burkal, adm. direktør i Rema 1000 Danmark.
Resultatet efter skat lyder på 619 millioner kroner.
Købmænd holder niveauet fra før coronakrisen
De selvstændige købmænd, som driver kædens 363 danske butikker, kommer ud af 2022 med et gennemsnitligt resultat på 1,5 millioner kroner - svarende til 2,5 procent af omsætningen.
Niveauet svarer til årene inden coronakrisen satte ind.
- Jeg vil gerne sige tusind tak til købmænd og kolleger for en fantastisk indsats i et foranderligt 2022, siger Henrik Burkal og fortsætter:
- Kunderne vil gerne have værdi for pengene, og vi er glade for, at vi nu ser mange nye kunder i vores butikker. Mange supermarkedskunder søger nyt primært indkøbssted, og vores ‘Discount med holdning’ passer godt i tiden med kombinationen af discountpriser og samtidig et stærkt fokus på bl.a. økologi, dyrevelfærd og reduktion af madspild og plastik, siger han.
LÆS OGSÅ: Rema 1000 vippet af pinden som mest bæredygtige brand
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops