Ambitiøst online-supermarked lukket
Det skortede ikke på ambitionerne, da nogle af detailbranchens top-profiler lancerede netkonceptet To Door. Nu er det pludseligt lukket.
Ambitionerne var store, da tidligere topfolk fra både detail- og IT-branchen, blandt andet støttet af Vækstfonden, lancerede det nye e-supermarked To Door tilbage i marts måned i år.
Ville slås med de store
Idéen var at tage konkurrencen op mod de store konkurrenter som nemlig.com og irmatorvet.dk, men To Door ville ud over dagligvarer, også tilbyde danskerne udbringning af måltider.
I forbindelse med lanceringen udtalte en af stifterne, Brian Mollerup, der blandt har en baggrund som topchef i Super Best, sig ellers meget forventningsfuldt om konceptet.
- Vores koncept hjælper travle familier, der gerne vil leve sundt og bruge deres kostbare tid sammen i stedet for i supermarkedskøen. Vores kunder sparer i gennemsnit tre timer om ugen ved at bestille det hele virtuelt og få det leveret til døren samme dag. En kunde har måske både brug for mælk, smør og andre basisdagligvarer, et lækkert brød fra gourmetbageren og et færdigt sundt aftensmåltid,” sagde Brian Mollerup i marts måned 2012.
Kort levetid
Men nu tyder noget altså på, at konceptet måske fik en kort levetid, da man på To Door's hjemmeside nu kan læse, at de er lukket, og de siger tak til kunderne. På hjemmesiden står der dog også; "vi arbejder hårdt på en løsning og vi håber at vi er tilbage igen snarest muligt". Ifølge To Doors administrerende direktør skyldes den midlertidige lukning, at en investor har trukket sig.
- Det (betalingsstandsningen, red.) skyldes, at vi mangler penge. En af vores private investorer er stået af og har valgt ikke at løfte de penge, som aftalen var. Det er klart, at hvis du trækker det kort undervejs, så er der ikke nogen penge. Så gælder det om at finde nogle nye løsninger. Og det er jeg i gang, siger han til Børsen.dk og tilføjer:
- Lige nu kæmper jeg for at se, om jeg kan redde det og sætte det op i et nyt setup.
Så sent som i sidste uge var To Door ellers talere ved en konference i Tivoli Congress Center, hvor de fortalte om konceptet og fremtidens indkøbsvaner, men hvor de samtidig bekendtgjorde, at de fortsat ikke tjente penge, og at de søgte flere leverandørpartnere til det nu lukkede koncept.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops