WhiteAway firdobler overskuddet
Fokus på kerneforretningen og kundeoplevelsen har sikret onlinegiganten en firdobling af overskuddet og en omsætning tæt på en milliard.
WhiteAway er nu tilbage på sporet efter en fejlsatsning sidste år kostede stort på bundlinjen, skriver Børsen.
Onlinegiganten kan i regnskabsåret 2013/14 melde om en omsætning, der nærmer sig en milliard samt et overskud på 20,5 millioner kroner mod 5,7 millioner året før.
I det forrige regnskab fra WhiteAway kunne en fejlslagen satsning på cykler og havemøbler i den grad mærkes på bundlinjen, men driftsdirektør Esben Aabenhus kalder det over for Børsen et lille bump på vejen.
LÆS OGSÅ: Udvidet sortiment koster WhiteAway millioner
Han forklarer, at man i det sidste regnskabsår i stedet har været 100 procent fokuseret på hvidevaresalget, ligesom man forsøger at forbedre kundeoplevelsen. Og det er det, der nu kan mærkes.
WhiteAway har netop afsluttet de første tre måneder af det skæve regnskabsår 2014/15, og selvom Esben Aabenhus tror på en vækst på niveau med sidste år, vil han ikke garantere, at bundlinjen igen bliver firdoblet.
LÆS OGSÅ: Modemilliardær køber stor andel af Skousen og WhiteAway
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter