Modemilliardær køber stor andel af Skousen og WhiteAway
Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen har købt en stor andel af selskabet bag Skousen og WhiteAway.com.
Anders Holch Povlsen har igen haft den store pung fremme.
Bestseller-ejeren har gennem et investeringsselskab købt 46,31 procent af WhiteAway Group, der blandt andet står bag Skousen og WhiteAway.com.
- WhiteAway Group er en interessant virksomhed, der har skabt solide resultater inden for deres branche på ganske kort tid, og jeg ser et stort potentiale i deres forretningsmodel. Da de overtog Skousen, var de en ren online-forretning, og de har nu formået at skabe et samspil, hvor nethandel og fysiske butikker arbejder sammen til det bedste for kunderne. Jeg ser derfor frem til at bidrage til videreudviklingen af koncernen, siger Anders Holch Povlsen i en udtalelse.
Skal sikre fortsat vækst
WhiteAway Group blev grundlagt i 2007, og koncernen har efterhånden skabt et solidt fodfæste inden for onlinesalg af hvidevarer. Stifter og direktør Johannes Gadsbøll er glad for investeringen fra Anders Holch Povlsen, som han mener skaber et stærkt grundlag for at blive endnu større og bedre.
- Vi har i koncernen haft et ønske om at sikre den positive udvikling og ekspansion, som vi har oplevet over de seneste år. Vi har tidligere haft to kapitalfonde som medejere, og det har fungeret rigtig godt indtil nu. Kapitalfonde har dog typisk en kortsigtet investeringsform, hvor vi har haft et større ønske om at videre-udvikle WhiteAway med et mere langvarigt fokus, siger Johannes Gadsbøll.
De resterende 53,69 procent af WhiteAway Group ejes fortsat af grundlæggerne af virksomheden samt bestyrelsesformand Ib Nørholm. Det oplyses ikke, hvor meget Anders Holch Povlsen har måttet betale for den store ejerandel.
Handlen er betinget af konkurrencemyndighedernes endelige godkendelse, hvilket forventes at være afklaret i løbet af efteråret.
Ikke første online-investering
WhiteAway Group er langt fra den første online virksomhed, som Anders Holch Povlsen investerer i.
Har har også købt aktier i flere online modevirksomheder som blandt andet britiske Asos og M and M Direct, tyske Zalando og danske StylePit (tidligere SmartGuy).
Heller ikke markedet for dagligvarer på nettet er gået modemilliardærens næse forbi. I starten af året købte han således halvdelen af netsupermarkedet nemlig.com.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter