Skousen indleder priskrig
Med en ny offensiv kampagne indleder Skousen en priskrig mod konkurrenterne på hvidevaremarkedet.
Tirsdag indleder Skousen en priskrig på hvidevaremarkedet.
Hvidevarekæden vil fra i morgen matche den billigste onlinepris i alle sine 41 butikker, skriver Børsen. På den måde vil Skousen forsøge at vinde nogle af de kunder tilbage, som ellers er gået over til at handle på nettet. Adm. direktør Jonas Dørken siger til avisen, at han mener, at der er et paradigmeskift på vej blandt danskerne. De vil gerne have mere service, end den de kan få på nettet.
Jonas Dørken vurderer, at Skousen sammen med søsterselskabet Whiteaway sidder på omkring en femtedel af markedet, og han forventer, at kampagnen vil øge kædens markedsandel og omsætning.
Hos konkurrenten Elgiganten byder adm. direktør Peder Stedal priskonkurrencen velkommen, men han har ikke planer om et modtræk til Skousens kampagne, siger han til Børsen.
LÆS OGSÅ: Hvidevare-komet forventer milliardomsætning
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter