Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Udvidet sortiment koster WhiteAway millioner

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 11 februar 2014 kl. 09:29 - Kilde: Børsen - 0

En fejlslagen satsning kan mærkes på bundlinjen hos online hvidevareforhandleren WhiteAway.

Det har kunne mærkes på bundlinjen, at WhiteAway har forsøgt at satse på nye produkter.

På trods af en stigende omsætning, er årsresultatet faldet fra 9,1 millioner kroner til 5,8 millioner kroner, skriver Børsen.

Onlineforhandleren forsøgte at udvide sit sortiment, der eller hovedsagligt har bestået af hårde hvidevarer, med cykler og havemøbler, men det skulle man aldrig have gjort.

WhiteAways adm. direktør og medejer Johannes Gadsbøll kan ikke sige præcist, hvor meget den fejlslagne satsning har kostet på bundlinjen, men han afslører over for Børsen, at der er tale om en hel del millioner. Fremadrettet vil virksomheden fokusere på sin kerneforretning, når de sidste lagre af havemøbler og cykler er solgt.

WhiteAways omsætning steg i sidste regnskabsår med 33 procent til 785 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Hvidevare-komet forventer milliardomsætning

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD