Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Udvidet sortiment koster WhiteAway millioner

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 11 February 2014 kl. 09:29 - Kilde: Børsen

En fejlslagen satsning kan mærkes på bundlinjen hos online hvidevareforhandleren WhiteAway.

Det har kunne mærkes på bundlinjen, at WhiteAway har forsøgt at satse på nye produkter.

På trods af en stigende omsætning, er årsresultatet faldet fra 9,1 millioner kroner til 5,8 millioner kroner, skriver Børsen.

Onlineforhandleren forsøgte at udvide sit sortiment, der eller hovedsagligt har bestået af hårde hvidevarer, med cykler og havemøbler, men det skulle man aldrig have gjort.

WhiteAways adm. direktør og medejer Johannes Gadsbøll kan ikke sige præcist, hvor meget den fejlslagne satsning har kostet på bundlinjen, men han afslører over for Børsen, at der er tale om en hel del millioner. Fremadrettet vil virksomheden fokusere på sin kerneforretning, når de sidste lagre af havemøbler og cykler er solgt.

WhiteAways omsætning steg i sidste regnskabsår med 33 procent til 785 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Hvidevare-komet forventer milliardomsætning

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD