Verdensstjerne sørger for ekstrem vækst til dansk brillemærke
TOM BRADY
- Spiller amerikansk fodbold i NFL, hvor han bliver betragtet som den bedste nogensinde på sin plads som quarterback.
- Karrieren har været usædvanlig lang for den 43-årige stjerne, som har vundet Super Bowl (mesterskabs-finalen) syv gange.
- I 20 sæsoner spillede Tom Brady for holdet New England Patriots, men sidste år skiftede han til Tampa Bay Buccaneers.
Et kendt ansigt er guld værd: Brillemærke har styrket salget med 800 procent med hjælp fra verdensstjerne. Nu bliver samarbejdet fornyet.
Da en af verdens største sportsstjerner, NFL-spilleren Tom Brady, mødte op til sejrsparaden efter finalen i Super Bowl, bar han et par briller fra det danske mærke Christopher Cloos.
På bare den ene dag solgte Christopher Cloos briller for lige omkring en halv millioner kroner, fortæller direktøren, Julius Langkilde, til Børsen.
Tom Brady er altså virkelig god reklame for Christopher Cloos, som har haft en aftale med den amerikanske fodboldlegende siden efteråret 2020. I regnskabsårets første kvartal var det med til at banke salget op med 800 procent. Intet mindre.
Derfor er det også en “stolt” og “glad” Julius Langkilde, der kan annoncere, at samarbejdet med Tom Brady fortsætter. To nye brillekollektioner har fået navn efter strande, som verdensstjernen har et nært forhold til.
- Der er rigtig mange brillevirksomheder i verden, så hvordan formår man at skille sig ud? Det kræver, at man tilgår markedet med en frygtløs dedikation og tør at tage chancer, siger Julius Langkilde i en pressemeddelelse.
- Vi har indgået store samarbejder med stærke personligheder, der afspejler det gode liv og en perfektionisme, som vores briller ligeledes symboliserer. Det har uden tvivl krævet frygtløshed og store ambitioner, og vi er sikre på, det er det, der skal til, for at nå vores mål om at beklæde en million ansigter med briller i år 2024, siger Julius Langkilde.
Udover Tom Brady har det danske brillemærke også aftaler med sangeren Robin Thicke - ham med hittet Blurred Lines - og de hjemlige kendisser Mohamed Daramy, Peter Falktoft og Esben Bjerre.
Måtte starte med dansk butik
Christopher Cloos, der har været på markedet i mindre end fire år, driver det meste af forretningen på nettet. Men i efteråret 2020 kunne Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik.
Egentlig var det planen lægge hårdt ud med en butiksåbning i New York. Imidlertid fik coronakrisen de planer ændret, så Christopher Cloos i stedet måtte gøre sig de første erfaringer inden for detail på Antonigade midt i det gamle København.
- Vi har oplevet en stor stødt vækst over en lang periode, og derfor mener vi nu, at vores virksomhed er klar til at blive en del af bybilledet i København, men også for at vise danskerne, hvordan fremtidens mix mellem fysisk og web ser ud, sagde Julius Langkilde dengang.
- Brillerne vil være opstillet på samme måde fysisk som online, og farverne og designet det samme. For os handler det helt konkret om, at hvis man har været inde og se Christopher Cloos hjemmeside, så skal man gå ind i vores butik og være ”samme sted”, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Ekspansiv brillekæde lukker hullet efter de værste virusmåneder
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter