Landsdækkende kæde åbner første flagskibsbutik
Åbningen af den første flagskibsbutik er et stærkt signal til resten af markedet, lyder det fra landsdækkende optikerkæde.
Profil Optik har masser af butikker over hele landet, og nu er en decideret flagskibsbutik også blevet føjet til optikerkæden.
Lige inden bededagsferien kunne Profil Optik nemlig slå dørene op til en butik på 400 m2 i Odense. Ifølge en pressemeddelelse er der tale om et stærkt signal i markedet og et forsøg på at løfte barren for optikerbutikker.
- Med vores flotte og moderne flagshipstore giver vi vores bud på, hvad vi mener, fremtidens optikerbutik skal kunne. Vi præsenterer over 3000 brillestel, siger Tina Gaardsholt, administrerende direktør i Profil Optik.
I butikken vil Profil Optik blandt andet teste nye teknologier, analyseudstyr og behandlinger inden for øjensundhed.
- Samtidig har vi opgraderet inden for både ekspertise og rådgivning. Hos Profil Optik hjælper vi hver dag tusindvis af kunder med at se bedre, men vi rådgiver mindst lige så mange omkring øjensundhed og forebyggelse, siger Tina Gaardsholt.
Profil Optik har 112 brille- og optikerbutikker fordelt rundt i hele Danmark. Kæden er en del af Synsam Group, som findes i hele Norden og kan præstere en årlig omsætning på omkring fire milliarder svenske kroner.
LÆS OGSÅ: Optikerkæde vil ruske op i branchen med Netflix-inspiration
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter