Black Friday: Flertal af danskerne har de rød-hvide briller på
De danske forbrugere har ikke kun procenter og slagtilbud på hjernen op til Black Friday, viser en undersøgelse fra Dansk Erhverv.
Pris og udvalg er stadig det vigtigste, når danskerne skal finde et sted at lægge pengene under den kommende Black Friday.
Men det er ikke det eneste, som forbrugerne tænker på. I en undersøgelse fra Dansk Erhverv svarer to ud af tre, som regner med at handle ind under Black Friday, at det er vigtigt for den at støtte danske butikker - både på nettet og ude i det virkelige liv.
- Det er egentlig meget positivt, at danskerne på denne måde viser, at de faktisk bakker op om deres lokale butiksliv, også når de jagter de bedste tilbud, siger Matthias Lumby Vesterdal, politisk konsulent i Dansk Erhverv.
- Det er formentlig corona-epidemien, der har gjort folk opmærksomme på, at hvis de er glade for deres butikker, så skal de støtte op om dem, hvis de vil beholde dem – uanset om det er online eller fysisk, fortsætter han.
Flytter over på nettet
Særligt de danske netbutikker ser ud til at få et godt år. Godt nok regner de danske forbrugere ikke regner med at bruge flere penge end sidste år, men coronakrisen kommer til at sende en større del af omsætningen over på nettet.
- Vi kan også se, at godt halvdelen af dem, der køber noget Black Friday, vil gøre det i en fysisk butik. Otte ud af ti vil jagte tilbud online. Det betyder selvfølgelig, at mange både vil benytte sig af at tage turen ned i en fysisk butik og også købe online på dagen, siger Matthias Lumby Vesterdal
- Naturligvis kommer corona-epidemien til at betyde noget for årets Black Friday. Den har jo effekt på så mange andre aspekter af vores liv, men der er styr på sikkerhed, og alle forholdsregler bliver taget ude i butikkerne. Men det bliver nok en mere online-Black-Friday, end vi tidligere har set det, fortsætter han.
Black Friday falder på den 27. november. Mange butikker har dog valgt at strække den amerikanske udsalgstradition ud, så der i realiteten bliver tale om en hel uge med prisnedsættelser og slagtilbud.
LÆS OGSÅ: Kæde for kæde: Sådan bliver Black Friday håndteret i Salling Group
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter