Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kæde for kæde: Sådan bliver Black Friday håndteret i Salling Group

Foto: PR



Friday den 13 November 2020 kl. 11:44 af: Kristian Holgersen

Ingen børnefamilier i legetøjsbutikkerne og sløjfning af kø-tilbud. I Salling Group forbereder kæderne sig på årets største handelsdag.

I år gælder det om at være ekstra grundig med forberedelserne til Black Friday. Store nedslag i priserne og ekstra mandskab i butikkerne er ikke nok denne gang - for pandemien har gjort det nødvendigt at tage højde for smittefare.

Men det er stadig muligt af føre den amerikanske udsalgstradition ud i livet, lyder det fra Salling Group. 

- Efter mere end syv måneder med Covid-19 har vi vist, at vi kan skabe en sikker indkøbsoplevelse for vores kunder og medarbejdere, siger Kasper Reggelsen. Han er kommunikationschef i Salling Group.

- I hele perioden har vi gjort en stor og kontinuerlig indsats for at skabe trygge rammer for både kunder og medarbejdere, og denne indsats vil vi naturligvis fortsætte. Black Friday er ingen undtagelse, og det er selvfølgelig en af de dage, hvor vi skruer ekstra op for de forebyggende indsatser, så det bliver en god oplevelse for alle i vores butikker og stormagasiner.

Sådan bliver Black Friday håndteret i Salling Group:

  • BILKA

- Black Friday er en stor dag, som vi hvert år glæder os til i Bilka. Men i år bliver det en noget anderledes dag af slagsen, siger Bilka-direktør Mark Nielsen.

- Tilbuddene vil vi ikke snyde kunderne for, men i år har vi eksempelvis ingen kø-tilbud. I stedet kommer vi til at køre Black November med gode tilbud gennem hele måneden, og vi vil samtidig udvide vores åbningstider henover Black Friday-weekenden og gøre alle de gode tilbud tilgængelige online, siger han og fortsætter:

- På den måde sikrer vi, at det bliver en både tryg og god oplevelse – ligesom det skal være, når det er Black Friday i Bilka.

  • BR

- Selvom BR er børnenes butik, og vi i den ideelle verden gerne ville invitere alle legeglade sjæle og deres forældre til Black Friday i BR, så lader det sig desværre ikke gøre i år, siger Charlotte From, der er kædechef i BR.

- Tværtimod henstiller vi til, at man kommer alene, så kun én person per husstand handler på Black Friday. Alt det sjove legetøj til ekstra gode priser har vi selvfølgelig også i år, men i år gælder vores Black Friday-tilbud torsdag, fredag og lørdag, så vi kan sprede trafikken ud over de tre dage, siger hun og fortsætter:

- Derudover udvider vi åbningstiderne i næsten alle BR-butikker til kl. 06-24 både torsdag, fredag og lørdag, så vores gæster også har mulighed for at handle i ydertimerne. Og er man mere til shopping hjemmefra, kan man naturligvis også få glæde af vores Black Friday-tilbud på BR.dk.

  • Føtex

- Vores kunder sætter stor pris på Black Friday og de mange gode tilbud, der traditionen tro følger med, siger Anja Madsen. Hun er direktør i Føtex.

- Vi vil gerne holde fast i denne tradition, da mange af vores kunder også foretager deres julegaveindkøb på Black Friday, og vi ønsker selvfølgelig ikke at skuffe nogen op til jul, samtidig ved vi også, at sikkerheden ikke må sættes over styr. Derfor tager vi også alle vores forholdsregler, så sikkerheden forbliver intakt, siger hun.

- Derfor kommer alle tilbud til at gælde hele weekenden fra fredag til søndag og ikke kun en dag. Ligeledes fastholder vi helt naturligt alle de gode sikkerhedsinitiativer, som vi allerede har indført.

  • Salling stormagasiner

- Siden genåbningen i marts har vi i Salling budt vores kunder indenfor til en sikker og tryg indkøbsoplevelse, siger direktør Marianne Bedsted og fortsætter:

- I forbindelse med større salgsdage, som vores kunder gerne vil prioritere og glæder sig til, har vi haft gode erfaringer med at udvide både kampagnens varighed og åbningstiderne, så vores kunder har kunnet shoppe de gode tilbud i ro og mag med god afstand til hinanden,

- Derudover har vi reduceret kundeantallet, intensiveret rengøringen og gjort mange andre tiltag. De erfaringer fører vi selvfølgelig videre på Black Friday, hvor vi blandt andet fordeler de mange gode tilbud ud over flere dage og har længere åbningstider. På salling.dk kan man selvfølgelig også finde mange af de gode tilbud.

LÆS OGSÅ: Kendt herretøjsbrand: Black friday begrænser spild



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD