Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Hvordan skal detailhandlen tiltrække fremtidens medarbejdere?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Undersøgelse: Webbesøg hæver salg i butik

Foto: detailfolk.dk



Highligts fra undersøgelsen

• Hitraten er 50% højere på kunder, der har søgt information på kædens website inden butiksbesøget.
• Gennemsnitskøbet er tilsvarende 26% højere.
• For hver kunde der køber sko direkte på websitet, går 10 af de onlinebesøgende kunder i stedet ned i kædens butikker, og med en hitrate på 40% sælges der således 4 par sko i butikken for hvert par, der sælges i webshoppen. Alt sammen salg, der startede med informationssøgning online.
• Kundeloyaliteten (Net Promotor Scoren) stiger med 12.

Torsdag den 18 maj 2017 kl. 05:37 af: Lise Møller Schilder - 0

Det kan i den grad betale sig at have en hjemmeside tilknyttet sin butik, viser ny undersøgelse.

Den frivillige kæde Skoringen ville gerne vide, hvor meget deres hjemmeside betød for salget i de enkelte butikker. Og derfor spurgte Skoringen firmaet RetailWise, som netop laver kundeundersøgelser, om hjælp til at undersøge den problemstilling.

Resultatet viste sig at være særdeles opløftende - i hvert fald hvis man har en hjemmeside tilknyttet sin fysiske butik.

Hjemmeside understøtter fysisk salg

Andelen af kunder, der foretager et køb i butikken er 50 procent højere for kunder, der har søgt information på kædens website inden butiksbesøget, viser undersøgelsen. Den viser envidere, at gennemsnitskøbet er tilsvarende 26 procent højere.

- Det giver os en værdifuld faktabaseret viden, som er vigtig i dialogen med vores indehavere, siger Claus Thrane, der er administrerende direktør i Skoringen.

- Vi fik i starten dels taget luften ud af nogle myter om ”kanibalisering”. Samtidig gør det os i stand til at arbejde mere målrettet og samstemmende omkring vores strategi. Vi ved nu ikke alene, at nettet understøtter salget i butikkerne. Vi ved også hvor meget, understreger han.

RetailWise er specialister i at måle kundeadfærd i detailbutikker, og de har gennem årene interviewet langt mere end 1 million kunder umiddelbart efter de har forladt den butik, de har besøgt.

LÆS OGSÅ: Omnichannel: Ekspert efterlyser strategier fra butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD