Undersøgelse: Webbesøg hæver salg i butik
Highligts fra undersøgelsen
• Hitraten er 50% højere på kunder, der har søgt information på kædens website inden butiksbesøget.
• Gennemsnitskøbet er tilsvarende 26% højere.
• For hver kunde der køber sko direkte på websitet, går 10 af de onlinebesøgende kunder i stedet ned i kædens butikker, og med en hitrate på 40% sælges der således 4 par sko i butikken for hvert par, der sælges i webshoppen. Alt sammen salg, der startede med informationssøgning online.
• Kundeloyaliteten (Net Promotor Scoren) stiger med 12.
Det kan i den grad betale sig at have en hjemmeside tilknyttet sin butik, viser ny undersøgelse.
Den frivillige kæde Skoringen ville gerne vide, hvor meget deres hjemmeside betød for salget i de enkelte butikker. Og derfor spurgte Skoringen firmaet RetailWise, som netop laver kundeundersøgelser, om hjælp til at undersøge den problemstilling.
Resultatet viste sig at være særdeles opløftende - i hvert fald hvis man har en hjemmeside tilknyttet sin fysiske butik.
Hjemmeside understøtter fysisk salg
Andelen af kunder, der foretager et køb i butikken er 50 procent højere for kunder, der har søgt information på kædens website inden butiksbesøget, viser undersøgelsen. Den viser envidere, at gennemsnitskøbet er tilsvarende 26 procent højere.
- Det giver os en værdifuld faktabaseret viden, som er vigtig i dialogen med vores indehavere, siger Claus Thrane, der er administrerende direktør i Skoringen.
- Vi fik i starten dels taget luften ud af nogle myter om ”kanibalisering”. Samtidig gør det os i stand til at arbejde mere målrettet og samstemmende omkring vores strategi. Vi ved nu ikke alene, at nettet understøtter salget i butikkerne. Vi ved også hvor meget, understreger han.
RetailWise er specialister i at måle kundeadfærd i detailbutikker, og de har gennem årene interviewet langt mere end 1 million kunder umiddelbart efter de har forladt den butik, de har besøgt.
LÆS OGSÅ: Omnichannel: Ekspert efterlyser strategier fra butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter