Guide viser sikker vej til omnichannel-marketing
Det kan være svært at regne ud, hvor man skal starte i omnichannel-universet. Et nyt kompendium forsøger derfor at give det helt store overblik.
Sammenhængende kundeoplevelser på tværs af kanaler bliver sandsynligvis afgørende for detailhandlens fremtidige succes.
Derfor har Dansk Erhverv og Networked Business Institute udgivet et kompendium, som indeholder artikler, cases, blogindlæg og værktøjer med afsæt i juni måneds store konference om omnichannel marketing.
Detailfolk.dk bringer her en af artiklerne, der viser, hvordan omnichannel allerede er en del af mange menneskers hverdag.
Fra blog til køb
På Instagram har en af Linas yndlingsbloggere lige postet en rød Gucci-taske. Den brænder Lina varm på. Hun tjekker alt om tasken på nettet og finder ud af, at tasken kan købes online og afhentes i butikken.
Resten af historien om Linas købsrejse udspiller sig på forretningens e-shop, på sms og i en app på Linas smartphone samt i accessories-afdelingen i den fysiske butik.
Den pixi-agtige historie om Lina blev leveret af konferencens ekspert-keynote og moderator. Med en video på bare to minutter indrammede Rasmus Houlind fra Omnichannel Institute, hvad omnichannel marketing er.
Her viste han, hvorfor det er stærkt vanedannende for forbrugeren - hvorfor det er en krævende øvelse at indføre for virksomheden - og hvorfor der er enormt potentiale for omnichannel hos detailvirksomhederne.
Du kan se videoen her:
Hvis det handler om mig
- Omnichannel marketing er virksomhedens svar på, at forbrugerne i dag bevæger sig på tværs af kanalerne mere eller mindre konstant. Det gælder både fysiske og digitale kanaler, forklarer Rasmus Houlind.
- Man kan også sige det på en anden måde. Hvis det handler om mig, så køber jeg, siger han.
Det enkle budskab er titlen på Rasmus Houlinds nye bog om omnichannel marketing. Og så repræsenterer det essensen af virksomhedernes virkelighed i dag, ikke mindst i detailbranchen. Kundernes forventninger stiger på grund af nye teknologiske muligheder, og forbrugeradfærden er i rivende udvikling.
Som kunder af produkter og ydelser vænner vi os i øjeblikket hurtigt til at bruge alle kanaler, når vi søger inspiration, undersøger produkter, køber, får leveret og modtager service. Vi ved, at teknologien gør det muligt at få kanalerne til at hænge sammen, og vi har prøvet, når det fungerer godt.
Artiklen fortsætter på næste side
Forrige side | 1 2 | Næste side |
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter