Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Guide viser sikker vej til omnichannel-marketing

Foto: Kaj Bonne



Thursday den 2 July 2015 kl. 11:30 af: David Schou-Elsass

Det kan være svært at regne ud, hvor man skal starte i omnichannel-universet. Et nyt kompendium forsøger derfor at give det helt store overblik.

Sammenhængende kundeoplevelser på tværs af kanaler bliver sandsynligvis afgørende for detailhandlens fremtidige succes.

Derfor har Dansk Erhverv og Networked Business Institute udgivet et kompendium, som indeholder artikler, cases, blogindlæg og værktøjer med afsæt i juni måneds store konference om omnichannel marketing.

Detailfolk.dk bringer her en af artiklerne, der viser, hvordan omnichannel allerede er en del af mange menneskers hverdag.

Fra blog til køb 

På Instagram har en af Linas yndlingsbloggere lige postet en rød Gucci-taske. Den brænder Lina varm på. Hun tjekker alt om tasken på nettet og finder ud af, at tasken kan købes online og afhentes i butikken.

Resten af historien om Linas købsrejse udspiller sig på forretningens e-shop, på sms og i en app på Linas smartphone samt i accessories-afdelingen i den fysiske butik.

Den pixi-agtige historie om Lina blev leveret af konferencens ekspert-keynote og moderator. Med en video på bare to minutter indrammede Rasmus Houlind fra Omnichannel Institute, hvad omnichannel marketing er.

Her viste han, hvorfor det er stærkt vanedannende for forbrugeren - hvorfor det er en krævende øvelse at indføre for virksomheden - og hvorfor der er enormt potentiale for omnichannel hos detailvirksomhederne.

Du kan se videoen her:


Hvis det handler om mig

- Omnichannel marketing er virksomhedens svar på, at forbrugerne i dag bevæger sig på tværs af kanalerne mere eller mindre konstant. Det gælder både fysiske og digitale kanaler, forklarer Rasmus Houlind.

- Man kan også sige det på en anden måde. Hvis det handler om mig, så køber jeg, siger han.

Det enkle budskab er titlen på Rasmus Houlinds nye bog om omnichannel marketing. Og så repræsenterer det essensen af virksomhedernes virkelighed i dag, ikke mindst i detailbranchen. Kundernes forventninger stiger på grund af nye teknologiske muligheder, og forbrugeradfærden er i rivende udvikling.

Som kunder af produkter og ydelser vænner vi os i øjeblikket hurtigt til at bruge alle kanaler, når vi søger inspiration, undersøger produkter, køber, får leveret og modtager service. Vi ved, at teknologien gør det muligt at få kanalerne til at hænge sammen, og vi har prøvet, når det fungerer godt.

Artiklen fortsætter på næste side


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD