Nyt system integrerer køb i butik med 1:1 marketing
Nu bliver det muligt at bruge kassesystemet i butikken til at kommunikere direkte med kunderne på mail og sms.
Et nyt system vil gøre det muligt for en butik at følge med i præcis, hvad kunden har købt både på nettet og i den fysiske butik. Systemet er en integreret løsning leveret af kassesystems-leverandøren DdD Retail og Heyloyalty, der leverer e-mail og sms marketing.
- Konkret betyder det, at de købsdata der opsamles i butikken, når en vare sælges, kan flettes ind i nyhedsbreve og kampagner til den enkelte kunde, skriver Heyloyalty i en pressemeddelelse.
Købsdata fra butikken giver derved mulighed for at sende automatiske beskeder på baggrund af blandt andet dato og købesum. Derudover kan butikken give sin kunde besked, når kunden er ved at have optjent nok point til eksempelvis at få rabat eller en anden gevinst.
Samarbejde gør omnichannel nemt
Det nye samarbejde har allerede underskrevet kontrakt med tøjkæden Butler/Loftet. Administrerende direktør Nicolaj B. Ladiges fra Heyloyalty tror da også på, at mange vil kunne få glæde af løsningen, der gør det nemt for butikker at udvikle deres område for omnichannel.
- DdD er kompetente, internationale, har en vis størrelse – og så kan de levere købsdata fra butikkerne til kommunikationen. Dataene skaber en unik mulighed for at anvende dem i en 1:1 kommunikation. Det løfter også vores produkt, fordi vores kunder med butikker kan anvende højrelevant data, siger han i pressemeddelelsen.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked vinder international loyalitetspris
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter