Matas satser på nyt system til omnichannel
En løsning, der skal integrere alle Matas 294 butikker med salg af varer på internettet, er på vej.
Matas-kæden vil nu for alvor ind i kampen om kunderne på nettet. Det sker blandt andet ved at investere i et nyt forretningssystem, der forkuserer på løsninger indenfor omnichannel. Det skriver Matas i en pressemeddelelse.
- Som led i en klar ambition om at kunne interagere smidigt med kunderne på alle handelsplatforme, satser Matas nu på en 360 graders omnichannel-løsning på nettet og i de knap 300 butikker baseret på én forretningslogik. Løsningen fra Bording Data A/S skal samtidig understøtte vækstplanerne i Matas-kæden, skriver Matas i pressemeddelsen.
Alle led skal forbindes
Det er meningen, at alle Matas salgskanaler skal være sat i forbindelse med hinanden. Løsningen kommer derfor til at understøtte salget i butikkerne på både stationære og mobile kasser samt webshoppen Matas.dk. Idéen er, at kunden skal have en så ensartet købsoplevelse, uanset hvilken del af Matas, kunden køber sine produkter i.
- Vi har store forventninger til, at omnichannel-POS løsningen fra Bording Data vil være med til at fuldende den samlede IT-understøttelse til vores omnichannel-strategi, hvor Club Matas er omdrejningspunktet, siger IT-direktør i Matas, Thomas Grane.
Matas-Kæden tæller i dag 294 butikker fordelt over hele Danmark. Matas blev grundlagt i 1949 som en frivillig kæde, men har siden 2013 været et børsnoteret selskab. I 2015 omsatte Matas for 3,45 milliarder kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter