Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Discountkrigen raser- hvem mon overlever?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Omnichannel: Ekspert efterlyser strategier fra butikker

Foto: PR



Afstemning

Er der generelt i den fysiske detailhandel nok fokus på service?

Ja, helt klart. God service har afgørende betydning for folks køb
 
Ja, men det betyder ikke så meget for kunderne
 
Nej, men hvis der var mere fokus, ville kunderne nok købe mere
 
Nej, og det har der aldrig været
 
Ved ikke
 

Om rapporten:

Future for Retail-rapporten er gennemført af forsknings- og rådgivningsvirksomheden Stylus i oktober 2015 på vegne af Visa Europe.

Rapporten identificerer nye tendenser og undersøgelser for at give indsigt i de styrende kræfter, der omformer verdens detailhandel og de nye modeller for ejerskabsudfordrende traditionelle detail-paradigmer.

Visa Europe er en teknologi- og betalingsvirksomhed, der ejes og drives af medlemsbanker og andre udbydere i 38 lande.

Kilde: Visa Europa

Fredag den 18 december 2015 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus - 0

Detailhandelsekspert efterlyser klare strategier for samspillet mellem den fysiske butik og mulighederne på nettet.

Som detailfolk.dk skrev torsdag eftermiddag, viser en dugfrisk rapport om digital shopping-oplevelse en række nye tendenser, som forbrugerne globalt efterspørger.

Rapporten ’Future of Retail Report’, som Visa Europe har fået udarbejdet, peger på de vigtigste forbrugertrends, som detailhandlerne bør være opmærksom på. Det er trends som omnichannel-shopping, de sociale mediers voksende betydning for købsprocessen og betydningen af mobil teknologi.

LÆS MERE I: De vigtigste forbrugertrends i detailhandlen

I en kommentar til rapporten efterlyser detailhandelsekspert Bruno Christensen klare strategier for samspillet mellem den fysiske butik og mulighederne på nettet.

- Der er ingen tvivl om, at vi netop i disse år oplever en eksplosiv vækst inden for den teknologiske integration i erhvervslivet, og her specielt inden for detailhandel, hvor forbrugererne oplever flere og flere detaillister gøre brug af it-kiosker i selve butikken, hvor man kan indhente informationer, samtidig med at man kan bestille produkter, der ikke er på lager i butikken, siger Bruno Christensen.

SE OGSÅ: 10 trends alle detail-nørder bør holde øje med

LÆS OGSÅ: Magasins økonomidirektør: Succesrig omnichannel starter i ledelsen

Det vigtigste salgsmedie

Ifølge detailhandelseksperten er nethandel efterhånden blevet et kendt begreb i detailhandelen, 'selvom vi kun i meget få tilfælde ser en egentlig strategi for samspillet mellem den fysiske butik og mulighederne på nettet'.

- Jeg finder det vigtigt, at man som detaillist erkender, at den fysiske butik er det vigtigste salgsmedie, men et konstruktivt samspil mellem netop den fysiske butik og online giver større og bedre resultater end i de tilfælde, hvor man kun gør brug af den ene salgskanal, fremhæver Bruno Christensen i en skriftlig kommentar til rapporten.

LÆS MERE I: De vigtigste forbrugertrends i detailhandlen



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD