Omnichannel: Ekspert efterlyser strategier fra butikker
Afstemning
Om rapporten:
Future for Retail-rapporten er gennemført af forsknings- og rådgivningsvirksomheden Stylus i oktober 2015 på vegne af Visa Europe.
Rapporten identificerer nye tendenser og undersøgelser for at give indsigt i de styrende kræfter, der omformer verdens detailhandel og de nye modeller for ejerskabsudfordrende traditionelle detail-paradigmer.
Visa Europe er en teknologi- og betalingsvirksomhed, der ejes og drives af medlemsbanker og andre udbydere i 38 lande.
Kilde: Visa Europa
Detailhandelsekspert efterlyser klare strategier for samspillet mellem den fysiske butik og mulighederne på nettet.
Som detailfolk.dk skrev torsdag eftermiddag, viser en dugfrisk rapport om digital shopping-oplevelse en række nye tendenser, som forbrugerne globalt efterspørger.
Rapporten ’Future of Retail Report’, som Visa Europe har fået udarbejdet, peger på de vigtigste forbrugertrends, som detailhandlerne bør være opmærksom på. Det er trends som omnichannel-shopping, de sociale mediers voksende betydning for købsprocessen og betydningen af mobil teknologi.
LÆS MERE I: De vigtigste forbrugertrends i detailhandlen
I en kommentar til rapporten efterlyser detailhandelsekspert Bruno Christensen klare strategier for samspillet mellem den fysiske butik og mulighederne på nettet.
- Der er ingen tvivl om, at vi netop i disse år oplever en eksplosiv vækst inden for den teknologiske integration i erhvervslivet, og her specielt inden for detailhandel, hvor forbrugererne oplever flere og flere detaillister gøre brug af it-kiosker i selve butikken, hvor man kan indhente informationer, samtidig med at man kan bestille produkter, der ikke er på lager i butikken, siger Bruno Christensen.
SE OGSÅ: 10 trends alle detail-nørder bør holde øje med
LÆS OGSÅ: Magasins økonomidirektør: Succesrig omnichannel starter i ledelsen
Det vigtigste salgsmedie
Ifølge detailhandelseksperten er nethandel efterhånden blevet et kendt begreb i detailhandelen, 'selvom vi kun i meget få tilfælde ser en egentlig strategi for samspillet mellem den fysiske butik og mulighederne på nettet'.
- Jeg finder det vigtigt, at man som detaillist erkender, at den fysiske butik er det vigtigste salgsmedie, men et konstruktivt samspil mellem netop den fysiske butik og online giver større og bedre resultater end i de tilfælde, hvor man kun gør brug af den ene salgskanal, fremhæver Bruno Christensen i en skriftlig kommentar til rapporten.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter