Tweets: Nu som betalingsmiddel
I en særlig pop-up butik kunne kunderne under den amerikanske modeuge betale med opdateringer på de sociale medier i stedet for penge.
I stedet for at slagte sparegrisen eller hive pungen op af lommen kunne kunderne betale med opdateringer på de sociale medier i Marc Jacobs pop-up butik under den amerikanske modeuge.
Tweets og opdateringer på Instagram under hashtagget #MJDaisyChain var under modeugen en reel valuta i Marc Jacobs pop-up butik for den populære parfume Daisy, skriver flere internationale medier.
Designerens såkaldte Daisy Marc Jacobs Tweet Shop belønnede kunderne med parfumer og accessories i bytte for opmærksomhed på de sociale medier.
Og Marc Jacobs har en loyal skare af følgere på de sociale medier, og hele Tweet-shoppen var da også tænkt som en måde at sige tak til de mange loyale følgere, forklarede en talsmand til Mashable.
Og brandet ser da også ud til at være kommet bredt ud med sin kampagne. Hashtagget #MJDaisyChain havde ifølge Seen.co en rækkevidde på 8,5 millioner brugere.
Her på detailfolk.dk har vi tidligere skrevet om et nye dansk koncept, der giver loyalitetspoint i bytte for aktivitet på de sociale medier.
LÆS OGSÅ: Nyt koncept giver loyalitetspoint for aktivitet på sociale medier
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter