Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Teenagemærke på banen med kundeklub

Foto: sisters-point.com



Thursday den 15 November 2012 kl. 15:30 af: Mette Winkler

Teenagemærket SisterS Point melder sig ind i kampen om de loyale kunder. Målgruppen er de 15-22-årige, og det er der taget særligt hensyn til i forberedelserne af klubbens tilbud.

Konkurrencedygtige priser og den nyeste mode. Det er de ting SisterS Point slår sig op på. Nu vil virksomheden belønne sine loyale kunder med invitationer til pre-sale, konkurrencer, information om tilbud før andre og fødselsdagsgaver. 

Medlemmer af SisterS Point Club får information via mail og sms.

- Vi har igennem en længere periode gerne villet skabe en kundeklub, så vores kommunikation til vores loyale kunder kan blive bedre. Nu har vi valgt en strategi, hvor vi via kombinationen af Facebook og kundeklub vil styrke SisterS Point som brand og samtidig udvide samarbejdet med vores butikspartnere, siger Nicolai Olsen fra SisterS Point i en kommentar til initiativet.

Bureau skal køre kundeklubben

Til konceptudvikling og implementering af SisterS Point Club har butikskæden fået hjælp fra Loyalitetsbureauet, som har mere end 10 års erfaring med kundeklubber, og som heller ikke er et øjeblik i tvivl om, hvad SisterS Point skal slå sig op på. 

- SisterS Point Club skal være 'First in fashion' - butikkerne er allerede de første med de hotteste nyheder om styles og modetendenser, men nu kan de også formidle det budskab til kundeklubben.

Benhårdt fokus på unge mellem 15 og 22

I netop SisterS Point Club'en tager Loyalitetsbureauet højde for den snævre yngre målgruppe, brandet henvender sig til.

- Både i måden der kommunikeres på - skriftligt og visuelt, og i forbindelse med de fordele, som medlemmerne får ved at være medlem. Kommunikationen til målgruppen skal være i øjenhøjde og relaterbar, siger Kim D. Jacobsen fra Loyalitetsbureauet til detailfolk.dk.

Arrangementerne i kundeklubben kaldes det samme som i kundeklubber til ældre eller bredere målgrupper.

- Dog måske med lidt mere ungt kant, men indholdet af arrangementerne vil involvere tiltag, som henvender sig udelukkende til en yngre målgruppe. Det skal være specielt at være medlem af netop SisterS Point Club, siger Kim D. Jacobsen.

Et af de medier, Loyalitetsbureauet satser stort på, er virksomhedens facebookside.

- SisterS Point’s Facebook-side er det naturlige samlingspunkt for målgruppen, og siden vil blive opdateret løbende, med nationale såvel som lokale tiltag, konkurrencer, lancering af nye styles og inspiration.

Stor smartphone satsning

Kim D. Jacobsen forklarer, at de fleste undersøgelser peger i samme retning, uanset om kundeklubberne henvender sig til yngre eller ældre målgrupper, så er det det voksende brug af smartphones, man skal være skarp på.

- Det gør det muligt at henvende sig til alle målgrupper hele tiden. Med sms selvfølgeligt, men flere og flere checker jo også mail på mobilen, siger han.

Han pointerer, at læsevanerne på mobilen stiller nye krav til kommunikationen.

- Der browses mere end der læses, og derfor skal kommunikation være både catchy og præcis. Konkurrencen er benhård, så det gælder om at kende sin målgruppe og vide, hvad der tricker dem. 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD