Loyalitetsklub runder 200.000 medlemmer
På et år har en ny loyalitetsklub fået 200.000 medlemmer. De mange medlemmer bruger gennemsnitligt flere penge end ikke-medlemmer.
200.000 mennesker har på 11 måneder tilmeldt sig Københavns Lufthavns fordelsprogram CPH Advantage.
- Vi har på kort tid fået langt flere medlemmer end forventet – med flere end 200.000 medlemmer på mindre end et år har vi virkelig fået hul igennem til de rejsende, siger salgs- og markedsdirektør i Københavns Lufthavne A/S, Carsten Nørland, i en udtalelse.
Konceptet giver medlemmerne adgang til en lang række fordele i lufthavnen. Det er blandt andet gratis Wi-Fi overalt i lufthavnen og rabatter i forskellige butikker.
Har givet et øget salg
Der optjenes ikke point ved at handle i lufthavnens butikker, men kunderne får derimod bonuspoint når de bestiller varer på tax-free.dk, reserverer parkering og booker adgang til den eksklusive CPH Apartment lounge online.
Pointene kan efterfølgende bruges i lufthavnens butikker, som alle har mulighed for at byde ind med tilbud og fordele. Og det kan der være en god fidus i.
I hvert fald viser lufthavnens seneste tilfredshedsundersøgelse, at Advantage-medlemmer i gennemsnit bruger 34 procent mere end ikke-medlemmer, når de opholder sig i lufthavnen. Derudover viser konkrete tal, at Advantage-medlemmernes forbrug i gennemsnit ligger 10 procent højere på tax-free varer.
- Generelt er Advantage-medlemmerne gode kunder – vi kan konstatere, at deres forbrug ligger væsentligt højere end ikke-medlemmernes både før og under deres ophold i lufthavnen, siger Karen Bender, e-Commerce og marketing director i Københavns Lufthavne A/S.
Loyalitetskoncepter og kundeklubber vinder mere og mere frem. detailfolk.dk har tidligere beskrevet, hvordan både Matas og Imerco har stor succes med netop denne type koncepter.
LÆS OGSÅ: Matas: Klubkunder handler oftere og mere hos os
LÆS OGSÅ: Isenkræmmers kundeklub runder en halv million medlemmer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter