Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Succes med mobil kundeklub





Friday den 19 April 2013 kl. 07:20 af: Simone Hansen

Dansk tøjkæde har stor succes med mobil kundeklub, de har nemlig for længst opgivet ideen om kundekortene, der fylder i pungen.

For nyligt dømte eksperterne de klassiske kundekort ude. Vurderingen lød, at de mange loyalitetskort ville være væk om blot få år, og at de i stedet bør udskiftes med mobile kundekort. Den danske detailbranche fik samtidig kritik med på vejen for at være lidt for konservative i deres tankegang og for sløve til at hoppe med på den mobile bølge. 

Kundekort på app

Der er dog nogle detailkæder, der allerede har taget skridtet videre og kastet sig over det mobile kundeklubkort, for eksempel tøjkæden !Solid. Her har man på cirka et år hververt 100.000 medlemmer til kundeklubben, der udelukkende kører over mobilen. 

- Vi har brugt de sidste 3-4 år på at bygge kundeklubben op, men vi har ventet til teknologien var med os, for vi har hele tiden vidst at vi ville benytte telefonen, og ikke de klassiske kort. Vi tror det er vejen frem og vores målgruppe, de 15-30-årige gider ikke plastikkort, til gengæld har de altid telefonen med sig, fortæller administrerende direktør for Solid-kæden Christian Bisgaard til detailfolk.dk.

Personlig stregkode

De fleste kunder er tilmeldt medlemsklubben over telefonen via sms, men cirka 25.000 benytter nu Solids app 'Club Solid'. Her får du en personlig stregkode, der scannes i butikken, når køber en vare. Hvad end du blot er tilmeldt på sms eller via app'en, er det eneste du skal have frem ved dit køb telefonen. Her optjener du så bonuspoint, som du senere kan bruge på køb af varer. 

Foruden point, får man også tilsendt en meddelelse, hvis der er nogle særlige events i ens nærbutik, nogle specialtilbud og man kan også deltage i konkurrencer - alt sammen via mobilen, fortæller Christian Bisgaard. 

LÆS OGSÅ: Kunder gider ikke loyalitetskort 

LÆS OGSÅ: Ekspert: Detailbranchen misforstår loyalitetskoncepter
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD