Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Forstå hvorfor folk bruger adblocking – og lær af det!"

- Bjarke Bekhøj, Compell
Læs bloggen her

Succes med mobil kundeklub





Fredag den 19 april 2013 kl. 07:20 af: Simone Hansen - 0

Dansk tøjkæde har stor succes med mobil kundeklub, de har nemlig for længst opgivet ideen om kundekortene, der fylder i pungen.

For nyligt dømte eksperterne de klassiske kundekort ude. Vurderingen lød, at de mange loyalitetskort ville være væk om blot få år, og at de i stedet bør udskiftes med mobile kundekort. Den danske detailbranche fik samtidig kritik med på vejen for at være lidt for konservative i deres tankegang og for sløve til at hoppe med på den mobile bølge. 

Kundekort på app

Der er dog nogle detailkæder, der allerede har taget skridtet videre og kastet sig over det mobile kundeklubkort, for eksempel tøjkæden !Solid. Her har man på cirka et år hververt 100.000 medlemmer til kundeklubben, der udelukkende kører over mobilen. 

- Vi har brugt de sidste 3-4 år på at bygge kundeklubben op, men vi har ventet til teknologien var med os, for vi har hele tiden vidst at vi ville benytte telefonen, og ikke de klassiske kort. Vi tror det er vejen frem og vores målgruppe, de 15-30-årige gider ikke plastikkort, til gengæld har de altid telefonen med sig, fortæller administrerende direktør for Solid-kæden Christian Bisgaard til detailfolk.dk.

Personlig stregkode

De fleste kunder er tilmeldt medlemsklubben over telefonen via sms, men cirka 25.000 benytter nu Solids app 'Club Solid'. Her får du en personlig stregkode, der scannes i butikken, når køber en vare. Hvad end du blot er tilmeldt på sms eller via app'en, er det eneste du skal have frem ved dit køb telefonen. Her optjener du så bonuspoint, som du senere kan bruge på køb af varer. 

Foruden point, får man også tilsendt en meddelelse, hvis der er nogle særlige events i ens nærbutik, nogle specialtilbud og man kan også deltage i konkurrencer - alt sammen via mobilen, fortæller Christian Bisgaard. 

LÆS OGSÅ: Kunder gider ikke loyalitetskort 

LÆS OGSÅ: Ekspert: Detailbranchen misforstår loyalitetskoncepter
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD