Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kunder gider ikke loyalitetskort

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Hvordan vurderer du fremtiden for kundeklubber og loyalitetskort?

Jeg tror kun, interessen vil blive større de kommende år.
 
Jeg tror, interessen vil stagnere.
 
Jeg tror, det er et døgnflue, og der vil blive færre de kommende år.
 
Thursday den 4 April 2013 kl. 08:38 af: Simone Hansen

Om få år vil loyalitetskort være en saga blot, i hvert fald vil vi se langt færre, kunderne gider dem nemlig ikke, sådan lyder vurderingen fra eksperter.

Butikkerne elsker dem, men kunderne er dødtrætte af dem. Loyalitets- og rabatkort hos butikskæder har i den grad fået en opblomstring de senere år, men den udvikling vil vende snart, det vurderer to eksperter, ifølge Business.dk.

Jan Møller Jensen, lektor på Syddansk Universitet på Institut for Marketing & Management.

- Rabatkort af plastik har toppet. Mange kunder har sagt ja til kortene uden at få dem brugt. Der er opstået en vis træthed over kortene, og det irriterer kunderne, når de kun får ganske få kroner i rabat ved at bruge dem, siger Jan Møller Jensen, lektor på Syddansk Universitet på Institut for Marketing & Management.
 til Business.dk.

Han bakkes op ad  Per Østergaard Jacobsen, ekstern lektor ved Copenhagen Business School, der størstedelen af de danske kundeklubber og rabatkort, ikke fungerer optimalt. 

Væk med kort og ind med mobil

- Kundeklubber fungerer kun, hvis de bliver drevet rigtigt og der er tale om gensidig loyalitet og man skaber reel værdi for kunden og det gør man ikke gennem rabat, siger han til detailfolk.dk.

- En undersøgelse viser, at man kun har plads til fem kort i tegnebogen, der er simpelthen ikke plads til flere. Jeg mener, at man skal flytte loyalitetskonceptet over på den mobile platform, så vil man kunne få engenfødsel af loyalitetskonceptet, siger han.  

Aggressiv kundeklub-kurs

I Danmark er det blandt andet butikskæder som Matas, Imerco og seneste Flügger, der gør brug af rabat- og loyalitetskort. Som detailfolk tidligere har beskrevet, gik Flügger for nyligt ganske aggressivt ind i kampen og kundernes loyalitet ved at tilbyde klubmedlemmer 15 procents rabat på samtlige varer. Per Østergaard Jacobsen skønner, at der er ca. 140 kunde- og loyalitetsklubber i Danmark. 

LÆS OGSÅ: Malerkæde sætter benhård kundeklub-kurs

LÆS OGSÅ: Loyalitetsklub runder en kvart million medlemmer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD