Loyalitetsprogram på vej til mindre detailbutikker
Kundeloyalitet skal ikke længere være forbeholdt de store kæder, der har råd til det. En ny applikation kræver kun en pc, en printer og internet.
Iværksættervirksomheden Rubberboot Company - en udbrydergruppe fra finske Nokia, der oprindeligt var en gummistøvlefabrik - arbejder på højtryk på at få et kundeloyalitetsprogram klar til dem i detailbranchen, der ikke hedder Coop og Matas.
LÆS OGSÅ: SImpel it kan bremse butiksdøden
Det skriver Børsen.
- Vi har udviklet et koncept for et kundeloyalitetsprogram for mindre detailforretninger, som ikke er med i kædesammenslutninger, og som derfor ellers ikke har ressourcer til at etablere loyalitetsprogrammer som f.eks. Coop eller Matas, siger stifter Peter Honoré til Børsen.
LÆS OGSÅ: Sådan vinder du kundernes loyalitet
Eksisterende teknologi, men nye kundeoplysninger
Per Honoré står i spidsen, og han lægger vægt på at bruge hardware og software, der allerede eksisterer. Og bruge det inden for den ramme af elektroniske hjælpemidler, detailbutikkerne allerede er i besiddelse af: En PC, en printer og internet.
En plakat, som kan scannes af kundernes smartphones, er kernen i projektet. Via en applikation kan kunderne vurdere butikken og skriver sig på den måde ind i et netværk med kundeoplysninger.
LÆS OGSÅ: Kundekort skaber ingen loyalitet
(Børsen)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter