Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Stormagasin forsøger at forhindre returnering af brugte varer

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 19 September 2013 kl. 10:26 - Kilde: Business Insider

Det amerikanske stormagasin Bloomingdales forsøger sig med et nyt våben i kampen mod kundernes returnering af brugte varer.

Et næsten otte centimeter langt sort plastic-mærke.

Det er det amerikanske stormagasin Bloomingdales nyeste våben i kampen mod det såkaldte "wardroping"-fænomen, hvor forbrugerne bruger kreative metoder for at kunne iføre sig det rette tøj til formelle arrangementer. Forbrugerne bruger simpelthen tøjet en enkelt aften for derefter at returnere det i butikken, noget der samlet set koster industrien omkring 8,8 milliarder dollars, skriver Business Insider.

Bloomingdales håber, at man med de synligt placerede sorte plastic-mærker kan stoppe den tendens, da man ikke vil tage varer retur uden det klodsede mærke.

Også i Danmark oplever butikkerne, at kunderne bruger en vare for derefter at returnere den. En ungersøgelse fra Dansk Erhverv, som vi tidligere har omtalt på detailfolk.dk, viser, at organisationens medlemmer i gennemsnit må kassere knap fire procent af de varer, de får retur. Hos nogle er tallet helt op til 40 procent. 

LÆS OGSÅ: Butikker får brugte varer retur

Læs hele artiklen på Business Insider


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD