Stormagasin forsøger at forhindre returnering af brugte varer
Det amerikanske stormagasin Bloomingdales forsøger sig med et nyt våben i kampen mod kundernes returnering af brugte varer.
Et næsten otte centimeter langt sort plastic-mærke.
Det er det amerikanske stormagasin Bloomingdales nyeste våben i kampen mod det såkaldte "wardroping"-fænomen, hvor forbrugerne bruger kreative metoder for at kunne iføre sig det rette tøj til formelle arrangementer. Forbrugerne bruger simpelthen tøjet en enkelt aften for derefter at returnere det i butikken, noget der samlet set koster industrien omkring 8,8 milliarder dollars, skriver Business Insider.
Bloomingdales håber, at man med de synligt placerede sorte plastic-mærker kan stoppe den tendens, da man ikke vil tage varer retur uden det klodsede mærke.
Også i Danmark oplever butikkerne, at kunderne bruger en vare for derefter at returnere den. En ungersøgelse fra Dansk Erhverv, som vi tidligere har omtalt på detailfolk.dk, viser, at organisationens medlemmer i gennemsnit må kassere knap fire procent af de varer, de får retur. Hos nogle er tallet helt op til 40 procent.
LÆS OGSÅ: Butikker får brugte varer retur
Læs hele artiklen på Business InsiderFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter