Sådan er den danske forbruger anno 2015
En ekspert giver her et bud på den komplekse forbruger anno 2015.
Beskrivelsen af den danske forbruger anno 2015 stikker i mange retninger.
Det siger ekspert i forbruger- og detailtrends ved Retail Institute Scandinavia, Mette Skovgaard Frich, til Finans.dk.
De er både krisetrætte og krisbevidste, bruger ikke løs af pengene, men lader sig samtidig gerne friste af slagtilbud. De er forkælede, forvirrede, usikre og bedrevidende på én og samme tid, fortæller Mette Skovgaard Frich til Finans.dk. Det er altsammen noget, der kan tilskrives de mange nye strømninger og digitale muligheder, som dagens detailhandel byder på.
Hun giver samtidig en række eksempler på, hvilke tendenser som detailhandlen kan og vil gøre brug af i fremtiden for at indfange de værdifulde kunder. Det gælder blandt andet crowdsourcing, hvor forbrugerne deltager aktivt i at definere og bestemme sortimentet gennem blandt andet afstemninger. Også custumization, hvor forbrugerne kan tilpasse et produkt efter egne præferencer, vil blive større i 2015. Endnu en trend, der også vil blive større i 2015, er oplevelsesbaseret detailhandel, hvor de fysiske butikker gør noget ekstra ud af at levere sanselige oplevelser, som de konkurrende netbaserede butikker ikke kan levere i samme grad.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Sådan skaber du vindende forbrugeroplevelser
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter