Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Forbrugerne er mest trygge ved danske netbutikker

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 7 August 2014 kl. 14:47 af: Freja Thorbech

Selvom nye ensartede regler skulle gøre nethandlen på tværs af grænser mere sikker, føler flertallet af danskerne sig fortsat tryggest på danske sider.

De danske forbrugere foretrække at shoppe i danske netbutikker.

Mere end 97 procent svarer, at de føler sig mest trygge ved danske netbutikker, viser en ny undersøgelse foretaget af A&B Analyse på vegne af e-mærket, den danske mærkningsordning for sikker nethandel.

Det på trods af, at nye forbrugerregler ellers skulle give øget beskyttelse af forbrugerne i EU.

LÆS OGSÅ: Sådan er de nye regler for e-handel

De danske e-handlere har været skeptiske omkring de nye regler, der blandt andet betyder, at forbrugerne nu har ret til at returnere brugte varer, men nu viser den nye undersøgelse, at forbrugerne heller ikke er videre begejstrede.

På spørgsmålet om hvorvidt de nye regler betyder, at man fremover vil føle sig mere tryg ved at handle på udenlandske netbutikker, svarer nemlig blot 12 procent 'ja'. Det overrasker ikke Lars Schmidt Larsen, der er direktør hos e-mærket.

- I takt med at nethandelsmarkedet buldrer derudaf, ser vi flere eksempler på svindel online, som f.eks. hacking, identitetstyveri eller falske netbutikker. Mange forbrugere har ganske enkelt en fornemmelse af, at de bedre kan gennemskue, hvis noget er galt på en dansksproget netbutik, siger han i en udtalelse.

Sproget er en afgørende faktor

Og det er lige netop sproget, der er en afgørende faktor for mange danske forbrugere.

Mere end hver tredje angiver, at informationer på dansk og nem kommunikation med butikken er den væsentligste årsag til, at man ikke søger uden for landets grænser. Derudover er knap 25 procent usikre på eventuelle ekstraomkostninger som told, mens 23 procent ikke har tillid til, at deres persondata bliver behandlet ligeså fortroligt, som når butikken hedder .dk til sidst.

De nye regler trådte i kraft den 13. juni i år.

LÆS OGSÅ: Ekspert: 6 gode råd til at håndtere de nye regler for e-handel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD