Analyse: Sociale medier har styrket forbrugerne
Detailhandlen skal være opmærksom på, at sociale medier giver forbrugerne et vigtigt våben i jagten på de bedste og billigste produkter.
De sociale medier har forbundet forbrugerne over hele verden og givet dem en mulighed for at dele oplevelser med forskellige virksomheder og produkter med hinanden.
Det har gjort forbrugerne stærkere, slår konsulenthuset Deloitte fast i sin årlige forbrugeranalyse "Global powers of consumer products 2014," skriver epn.dk.
Partner i Deloitte, Peter Mølkjær, siger til netmediet, at virksomhederne er nødt til hele tiden at have fingeren på pulsen og pleje deres brand, da de på et splitsekund kan få dårlig omtale på de sociale medier.
Ifølge analysen har 80 procent af befolkningen i USA og Vesteuropa adgang til internettet. Det har ifølge Deloitte smittet af på virksomhederne, der satser stort online. Peter Mølkjær advarer dog om, at man ikke må glemme de fysiske butikker, da mange køb godt nok starter på nettet, men ender i en fysisk butik. Derfor skal man kunne håndtere flere salgskanaler, siger han til epn.dk.
LÆS OGSÅ: Fysiske butikker bør udnytte gratis glæder
Læs hele artiklen på epn.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter