Fysiske butikker bør udnytte gratis glæder
Der ligger et uudnyttet potentiale for de fysiske butikker i at tilbyde forbrugerne en gratis gave eller service, mener en ekspert.
Hvis de fysiske butikker vil gøre sig forhåbninger om at differentiere sig fra netbutikkerne, bør de udnytte det potentiale, der ligger i at give forbrugerne noget ekstra med kvit og frit.
Det siger trendforsker og direktør i Pej Gruppen, Louise Byg Kongsholm, til Politiken. Hun eksemplificerer med, at en tøjbutik kan tilbyde gratis oplægning af bukser, hvis de er for lange.
- Detailhandlen skal tænke service hele vejen rundt om produktet, hvis de skal bevise, at de har en fordel over for nethandel, siger hun til avisen
En god forretning
Flere eksperter understreger over for Politiken, at de gratis glæder til kunderne i sidste ende er en god forretning for butikkerne.
John Thøgersen, der er professor i økonomisk psykologi på Institut for Marketing og Organisation på Aarhus Universitet, siger til avisen, at forsøg viser, at når forbrugerne får noget gratis med, udvikler de ubevidst en taknemmelighedsfølelse over for butikken og er derfor mere tilbøjelige til at handle der igen. Det kan være en gratis bolle hos bageren eller muligheden for at låne en trailer med kvit og frit hos byggemarkedet.
LÆS OGSÅ: Hvad er opskriften på god service i detail?
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter