Hvad er opskriften på god service i detail?
Afstemning
Hvor ligger ansvaret for den gode service? Det ansvar bør og skal kun ligge et sted, mener detaildebattør Dennis Clausager.
Den præcise opskrift på god service kan være svær at finde. Alligevel er der en afgørende ingrediens, man simpelthen ikke kan undvære.
Det er ledelse, mener stifter af detailfolk.dk, Dennis Clausager, der i et blogindlæg her på siden, opfordrer de danske detailledere til at tage et ansvar og sætte service på agendaen.
- Mange faktorer kan spille en rolle, men jeg mener grundlæggende, at ”serviceniveau” er en taktisk og strategisk ledelsesopgave, fuldstændig på linje med varesortiment, prissætning, kulturarbejde, etc., og dermed postulerer jeg ganske enkelt, at dårlig service er et resultat af dårlig ledelse, skriver Dennis Clausager blandt andet i sit blogindlæg.
Gør det nemmere for de ansatte
Der har i den seneste tid været stor debat om serviceniveauet i den danske detailbranche. Senest har ekstern lektor på CBS, Per Østergaard Jacobsen, i en klumme her på siden også slået på tromme for ledelsen ansvar.
LÆS OGSÅ: Klumme: Dårlig service i detailhandlen starter i ledelsen!
Dennis Clausager følger samme linje. Han mener, at service er noget , der løbende skal sættes på dagsordnen af både topchefer og butikschefer på butikkens teammøder.
- Selvsagt har den enkelte medarbejder selv et ansvar for at sætte kunden i fokus i hver eneste kundesituation, og selvfølgelig kan en medarbejder levere fantastisk service, selvom ledelsen måske ikke giver rammerne for det. Men bliver service sat på agendaen som en ligeværdig del af øvrige målsætninger i butikken, bliver det pludselig lettere for alle at arbejde med – også chefen, skriver han.
Læs hele Dennis Clausagers blogindlæg her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter