Eksperter: For ringe service i danske butikker
Afstemning
Der er for dårlig service i den danske detailbranche, mener flere eksperter.
Serviceniveauet i de danske butikker er for lavt.
Det mener en række eksperter, som Berlingske Business har talt med.
Her peger Søren Bechmann, der direktør i Service Design Institute, og Bruno Christensen, der er direktør i konsulenthuset Detailhandels Promotion, blandt andet på de mange unge og uerfarne ansatte, som, de mener, er en del af problemet.
Mogens Bjerre, der er lektor ved Copenhagen Business School, mener, at det er ledelsen ansvar, at serviceniveauet er for lavt. Ledelsen bør motivere og engagere, siger han blandt andet til Berlingske Business.
Thomas Lykke Nielsen, der har arbejdet med salg og kundeservice i TDC og Dong i 14 år, mener, at detailhandlen taber et stort potentiale på gulvet, når man giver kunderne en dårlig oplevelse. Han tror, at kunderne ville købe mere, hvis de mødte en dygtig sælger.
LÆS OGSÅ: Har du styr på kundeservicen?
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter