Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Iværksætteri: Vigtige faktorer i opstarten"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Dårlig service i detail går to veje

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 7 august 2013 kl. 10:57 af: Freja Thorbech - 0

Hos Dansk Erhverv mener man, at kunderne har et medansvar for, at butikkerne kan levere en god service.

Det er ikke kun ekspedienterne i de danske butikker, der kan klandres for at levere dårlig service.

Det mener markedschef i Dansk Erhverv Lone Rasmussen, der i et blogindlæg på detailfolk.dk opfordrer kunderne til at se indad.

Hen over sommeren har detailfolk.dk og flere andre medier skrevet om, at serviceniveauet i de danske butikker er for ringe.

LÆS OGSÅ: Eksperter: For ringe service i danske butikker

Lone Rasmussen medgiver, at serviceniveauet sikkert kan blive bedre i flere butikker, men hun påpeger samtidig, at forbrugerne har ændret præferencer og går efter billige discountvarer, og det har en konsekvens.

- I en discountbutik er der ikke individuel rådgivning og god tid til at vejlede den enkelte kunde. Til gengæld for det mere skrabede koncept, får man ønsket om billige priser opfyldt, skriver Lone Rasmussen blandt andet i sin blog.

Man får, hvad man betaler for

Hun mener derfor, at forbrugerne selv har et ansvar for at lægge deres indkøb i de butikker, hvor de kan få individuel rådgivning, hvis det altså er det, de går efter.

- Danske forbrugere er både benhårde tilbudsjægere og samtidig blandt de mest troløse i Europa. De går ikke af vejen for at bruge lang tid på at få rådgivning hos en dygtig ekspedient for at gå hjem og købe varen på nettet, hvis de kan spare lidt penge på det. Problemet er bare, at butikkerne ikke kan leve af det, skriver Lone Rasmussen.

Samtidig mener hun også, at kunderne selv har et ansvar for, at der opretholdes en god tone i butikken.

- Vi danskere er ikke kendt for at være særlig høflige – og det gælder heller ikke når vi handler. Fra vores medlemmer hører vi, at den aggressive og uhøflige tone er stigende problem, og at der bliver talt grimmere til personalet i Danmark end i Norge og Sverige, skriver markedschefen blandt andet i sin blog.

Læs hele Lone Rasmussens blogindlæg her.



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD