Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

E-handlen udfordres af krav om hurtig og gratis fragt

Foto: Colourbox



Monday den 11 November 2013 kl. 10:45 af: Freja Thorbech

Netbutikkerne bliver i dag udfordret af kundernes krav om dag-til-dag levering og gratis fragt, viser en ny analyse.

Et par klik på nettet, og så forventer kunderne ellers, at deres varer ankommer med det samme, og gerne uden at det koster noget.

Mere end halvdelen af netbutikkerne mener, at de tre vigtigste konkurrenceparametre i dag er dag-til-dag levering, gratis fragt og udbud af alternative leveringsmuligheder. Det viser en ny logikanalyse lavet blandt Foreningen for Dansk Internethandels (FDIH) medlemmer, der præsenteres til en logistikkonference på onsdag. 

- Det er klart, at der er et pres, når vi som kunder forventer det hele, både hurtigere og billigere. Mange kunder vælger at efterlade den fyldte indkøbskurv i netbutikken og opgiver købet, fordi de ikke vil betale fragten. Og samtidig er der en forventning om stadig hurtigere levering, hvor den globale udvikling peger i retning af, at flere butikker nu tilbyder dag-til-dag levering. Men det er dyrt, og kunderne har næppe lyst til at betale ekstraomkostningerne ved hurtigere levering, siger kommunikationschef Henrik Theil fra FDIH i en udtalelse.

Forsøger at leve op til kundernes krav

Og de danske netbutikker forsøger at leve op til kundernes krav. I hvert fald viser den nye analyse, at flere tilbyder mere end en leveringsmulighed.

- Det viser sig også, at op mod en tredjedel af virksomhederne i logistik-undersøgelsen faktisk tilbyder fire eller flere leveringsmuligheder til kunderne. Omvendt er der sket et stort fald i virksomheder, der kun tilbyder én leveringsløsning, så det kun er hver femte netbutik, der ikke udnytter mulighederne for at give kunden flere valgmuligheder, siger Henrik Theil.

FDIH sætter med en konference på onsdag på IT-universitetet i København fokus på udfordringer, som logistikken giver.

LÆS OGSÅ: Højdepunkter fra årets e-handelskonference 2013



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD