Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sådan optimerer du din kundeloyalitet online

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 27 June 2013 kl. 09:10 af: Freja Thorbech

Få 10 gode råd til, hvordan du kan optimere kundeloyaliteten på nettet.

Kundeklubber og loyalitetskoncepter er ikke noget, der er forbeholdt de fysiske butikker. Også på nettet er der rig mulighed for at optimere sin kundeloyalitet.

LogoCard, der blandt andet leverer loyalitetskort til detailbranchen, og 1st Web, der er specialister i e-handelsløsninger, holdt onsdag seminar om kundeklubber i såvel den fysiske butik som på nettet. Her kom e-handelsrådgiver og forretningsudvikler fra 1st Web Rikke Fjord Thomsen med 10 gode råd til, hvordan man optimerer sin kundeloyalitet online.

1) Definer målet

- Find ud af, hvad det er, I vil med kundeklubben. Skal I lære kunderne at kende, finde ud af hvorfor de kommer igen eller vil I skabe en synergi mellem web og butik? spurgte Rikke Fjord Thomsen de fremmødte deltagere.

2) Flyt den gode ekspedient over på nettet

Sørg for at spørge ind til den unikke kunde – også på nettet. Filtersøgning er en god ekspedient at have online, sagde Rikke Fjord Thomsen og forklarede, at kunderne på den måde kan give udtryk for lige netop deres præferencer.

- Koblet sammen med en kundeklub giver det en god mulighed for at gemme kundernes præferencer, forklarede e-handelsrådgiveren.

3) Vær bevidst om produkternes livstid

Her handler det om at vide, hvor lang levetid et produkt har, så man dermed kan forudsige frekvensen for, hvornår kunden vil købe et nyt produkt.

- Ram kunderne på det rigtige tidspunkt, når de har brug for et nyt produkt. Eller vis dem produkter, der relaterer sig til det produkt, de tidligere har købt, sagde Rikke Fjord Thomsen og forklarede, at det eksempelvis kunne være snørebånd, hvis kunden tidligere har købt et par sko.

4) Vær bevidst om købsadfærd og mønstre

- Google siger noget om, hvordan vi opfører os. 44 procent researcher på varerne online og køber også online. 51 procent researcher online, men går ned i den fysiske forretning og køber det, de skal have. 17 procent starter i butikken, men køber varen online, mens 32 procent starter online, går en tur i butikken og så hjem og køber online, sagde Rikke Fjord Thomsen og forklarede, at der selvfølgelig også er specifikke tal for de enkelte brancher.

5) Påvirk kunderne ud af fra gennemtænkte parametre

- Jo flere data du kan få på kunderne, desto bedre. Ud fra de data kan du sørge for at give kunderne det, de har brug for, forklarede Rikke Fjord Thomsen.

6) Hold hvad I lover

- Hvis I siger, at I leverer varen fredag, så gør det, slog Rikke Fjord Thomsen fast.

7) Giv den ekstra service

- Jo mere I giver, desto mere får I tilbage. Det kan være et kort vedlagt varen, hvor I skriver tak fordi du handlede hos os, eller en mail hvor I ønsker kunden tillykke med fødselsdagen, sagde e-handelsrådgiveren.

8) Knyt bånd til kunden via gennemtænkte arrangementer

- Det er nødvendigt at fastlægge, hvad man vil med arrangementerne, forklarede Rikke Fjord Thomsen.

9) Skab et incitament til den næste handel

- Så et frø for, hvornår folk skal komme igen.

10) Gør det sjovt og nemt at være kunde

- Giv dem glade og muntre oplevelser, sluttede  Rikke Fjord Thomsen af.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Detailbranchen misforstår loyalitetskoncepter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD