Sådan bedømmer kunderne Coops kæder
I en stor undersøgelse bedømmer kunderne Coops kæder, og særligt en kæde skiller sig ud som den med den største kundetilfredshed.
Coop har i en stor kundeundersøgelse fået flere end 165.000 danskere til at bedømme dagligvarekoncernens kæder og butikker.
Konklusionen er, at tilfredsheden med Coops butikker er voksende, skriver koncernen i en pressemeddelelse.
Det er kunderne i de 1.200 butikker i Coops kæder Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma, der har svaret på, hvad de både generelt og konkret synes om deres lokale butik.
- Fokus på kunderne skal ikke bare været noget man taler om. Med denne undersøgelse hører vi, hvad kunderne mener, og retter helt konkret i den enkelte butik ind efter de tilbagemeldinger, vi har fået, siger Kent Bredahl, der er chef for Coop kundeindsigt.
Bekræftes af anden undersøgelse
Undersøgelsen viser, at der er størst tilfredshed blandt Irmas kunder, mens SuperBrugsen, Kvickly og Dagli´Brugsen alle tre følger efter med en markant fremgang.
Undersøgelsens konklusioner bekræftes samtidig af friske data fra det uafhængige analyseinstitut Interresearch. Her fremgår det, at Coop er den dagligvarekoncern, der det seneste år har oplevet størst fremgang på kundeloyalitet fra 2012 til 2013. Også denne måling viser, at Irma har den højeste kundeloyalitet i branchen, mens SuperBrugsen er den kæde, der har oplevet den største fremgang det seneste år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter