Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butiksansatte: Her er den perfekte julekunde

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 5 December 2013 kl. 10:20 af: Freja Thorbech

"Lad være med at tale i telefon, mens du bliver ekspederet." Sådan lyder et af ti råd fra de butiksansatte til den perfekte julekunde.

Julen nærmer sig med hastige skridt, og køerne i de danske butikker bliver længere, desto tættere vi kommer på juleaften.

December byder på masser af arbejde for de danske detailansatte, og det har fået deres fagforening HK Handel til at indsamle bud på, hvordan den perfekte julekunde skal opføre sig. Det har udmøntet sig i listen "De 10 bud - sådan bliver du den perfekte julekunde", som HK Handel har lagt på sin Facebook-side.

Her kan du se de ti bud, der gør juletravlheden nemmere for de ansatte i alle landets butikker:

1) Vent ikke til to minutter i lukketid med at købe dine julegaver eller handle til julefrokosten. Ja, butikken lukker lige om lidt, og nej, du kan ikke lige nå det.

2) Lad være med at tale i telefon, mens du bliver ekspederet.

3) Vær høflig, og send gerne medarbejderen et smil.

4) Har du fået hjælp af en butiksmedarbejder til at finde de perfekte varer, så fortæl gerne, at du er glad for den service, du har modtaget. Alle fortjener ros, hvis de har gjort et godt stykke arbejde.

5) Vil du klage, så gør høfligt opmærksom på fejlen. Det har ikke været ekspedientens hensigt at lave en fejl.

6) Respekter kø-kulturen. Alle andre kunder har sikkert lige så travlt som dig.

7) Har du fortrudt en vare i din indkøbskurv, så læg den tilbage, eller giv den til en medarbejder til kassen. Lad være med at lægge varen et tilfældigt sted.

8) Du har indkøbsvognen fyldt med dejlige varer. Læg dem alle pænt på båndet i et lag og med stregkoden vendt mod kasseassistenten. Det gør medarbejderens arbejde meget nemmere.

9) Vil du bytte en vare, så respekter butikkens bytteregler. Hvis butikken har en regel om ikke at give pengene tilbage, så kan medarbejderen ikke give dig pengene tilbage - heller ikke selvom du hidser dig op.

10) Ønsk god jul. Det kan godt være, at der er travlt i butikken, men medarbejderne har aldrig for travlt til lidt god julestemning.

LÆS OGSÅ: Detailansatte afreagerer på Facebook



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD